בניתם אתר, כתבתם תכנים, עבדתם קשה כדי לגרום לאנשים להיכנס אליו. ומה בד"כ קורה ל 98% מהגולשים שכבר נכנסים לאתר? הם יוצאים כלעומת שבאו. למה זה בעצם קורה ואיך אפשר להניע יותר גולשים שנכנסים לאתר אל עבר הפעולה הרצויה, באמצעות הצגה נכונה של התוכן?
פעמים רבות, התוכן באתר כתוב היטב: הבעיה מתחילה כאשר הוא לא מוצג כראוי. הנה 5 טעויות שמחבלות לך בתוכן המופיע באתר – והדרך לתקן אותן כדי להפיק ממנו יותר.
פונט קטן מידי – גם אם כתבתם תוכן מדהים, במידה והוא יהיה קטן מידי ולא נגיש, יצא לרוב הקוראים חשק לקרוא אותו (אנלוגיה לצלחות של מנה). במקום ליפול על קטנות, ההמלצה היא להגדיל את הפונט לגודל 12 בוורד לפחות – כדי שהוא יהיה קריא ומזמין.
קריאה לפעולה – לעיתים התוכן בדף כתוב היטב, אך חסרה קריאה בולטת לפעולה שתגלה לגולש איזו פעולה אנחנו מבקשים ממנו לבצע בדף המוצר או השירות. לעיתים קיימת קריאה כזו לפעולה, אך היא לא בולטת מספיק. אחת הדרכים להבליט אותה היא באמצעות כפתורי הנעה לפעולה צבעוניים.
הוכחה חברתית – אחד מחסמי הקנייה הגדולים ביותר עבור לקוח פוטנציאלי שעדיין לא מכיר אתכם, היא סוגיית האמון. אותו גולש שואל את עצמו האם אפשר לסמוך עליכם. כדי להגדיל את הסיכוי שהתשובה שהוא יענה תהיה "כן", כדאי לשלב באתר הוכחות חברתיות: תגובות של לקוחות מרוצים שהענקתם להם שירות או של גולשים שהתרשמו מהערך שאתם מעניקים במאמרים שכתבתם. כדאי לשים לב: ברוב המקרים, לא מספיק להוסיף תוסף תגובות לאתר. לפחות בהתחלה, כדאי לבקש באופן יזום מלקוחות להגיב. ברגע שהתגובות הראשונות יופיעו, יגדלו הסיכויים גם לתגובות נוספות וגם לפניות של גולשים שמרגישים יותר בטחון לפנות אליכם.
קישוריות בין דפים – מכירים את הצעות ההגשה שעושות תיאבון באריזות המזון שאנחנו קונים? כך גם מומלץ לפתוח את התיאבון של הגולשים, באמצעות הוספת קישורים רלוונטיים מדף אחד לדפים אחרים באתר, שיכולים לעניין את הגולש. כך למשל מטפל ברפואה סינית יכול בדף העוסק בדיקור סיני לדבר גם על שיאצו, ולהפנות מביטוי זה לדף השיאצו.
התאמה לסלולר – הגלישה דרך המובייל ממשיכה לצבור תאוצה, וכיום עפ"י ההערכות 30% מהתנועה לאתרים מתבצעת דרך הסלולר. ולכן, אם יש לכם אתר ישן שאינו מותאם לחוויית הגלישה בסלולר, אתם עלולים לפספס לא מעט גולשים שכבר התעניינו בם ונכנסו לאתר, וחבל…
האתר עדיין לא עושה את העבודה כפי שציפיתם?
יתכן שהגיע הזמן לשפץ את האתר או לבנות אותו מחדש. וכאן מגיע החלק שיפתיע את חלקיכם: בניית אתר חדש עשויה להיות פשוטה וזולה מכפי שנדמה לכם. כמה בדיוק? כדי לאפשר לכם לקבל אומדן פיתחנו את מחשבון בניית האתרים של וובזילה – מחשבון המאפשר לכם לדעת במהירות ובחינם מהו האתר המתאים לצרכים שלכם וכמה הוא אמור לעלות. כדי שמעתה ואילך, שתוכלו להפיק את המקסימום מכל מפגש עם גולש שנכנס לאתר.
הכותב הוא עידו יערי, מנכ"ל משותף של חברת וובזילה
להשוואת מחירים בקליק
תגובות