אלעד הירש – מדען מילים
  • המעבדה
    • כתיבה לארגונים
    • הכנת כתבות ומאמרים
    • כתיבת תוכן לניוזלטר
    • כתיבת ערך בויקיפדיה
    • כתיבת תוכן לאתרים
  • שיגורים מוצלחים
    • תיק עבודות
    • המלצות
  • עשה זאת בעצמך
    • פורמולות לכתיבה (בלוג)
    • משחקי כתיבה
    • בי"ס לכותבים
    • קורסים
      • קורס כתיבה אונליין
      • תכנית הכשרה פרונטאלית
      • קורס כתיבה לארגונים
      • כניסה לאיזור הקורסים
  • אודות
  • המדען לשירותך
  • דרושים
  • המעבדה
    • כתיבה לארגונים
    • הכנת כתבות ומאמרים
    • כתיבת תוכן לניוזלטר
    • כתיבת ערך בויקיפדיה
    • כתיבת תוכן לאתרים
  • שיגורים מוצלחים
    • תיק עבודות
    • המלצות
  • עשה זאת בעצמך
    • פורמולות לכתיבה (בלוג)
    • משחקי כתיבה
    • בי"ס לכותבים
    • קורסים
      • קורס כתיבה אונליין
      • תכנית הכשרה פרונטאלית
      • קורס כתיבה לארגונים
      • כניסה לאיזור הקורסים
  • אודות
  • המדען לשירותך
  • דרושים
אלעד הירש – מדען מילים
  • המעבדה
    • כתיבה לארגונים
    • הכנת כתבות ומאמרים
    • כתיבת תוכן לניוזלטר
    • כתיבת ערך בויקיפדיה
    • כתיבת תוכן לאתרים
  • שיגורים מוצלחים
    • תיק עבודות
    • המלצות
  • עשה זאת בעצמך
    • פורמולות לכתיבה (בלוג)
    • משחקי כתיבה
    • בי"ס לכותבים
    • קורסים
      • קורס כתיבה אונליין
      • תכנית הכשרה פרונטאלית
      • קורס כתיבה לארגונים
      • כניסה לאיזור הקורסים
  • אודות
  • המדען לשירותך
  • דרושים
  • המעבדה
    • כתיבה לארגונים
    • הכנת כתבות ומאמרים
    • כתיבת תוכן לניוזלטר
    • כתיבת ערך בויקיפדיה
    • כתיבת תוכן לאתרים
  • שיגורים מוצלחים
    • תיק עבודות
    • המלצות
  • עשה זאת בעצמך
    • פורמולות לכתיבה (בלוג)
    • משחקי כתיבה
    • בי"ס לכותבים
    • קורסים
      • קורס כתיבה אונליין
      • תכנית הכשרה פרונטאלית
      • קורס כתיבה לארגונים
      • כניסה לאיזור הקורסים
  • אודות
  • המדען לשירותך
  • דרושים
5 כלים חינמיים לשדרוג התוכן שלך
ראשי » פורמולות לכתיבה (בלוג)

חשבתם, הזעתם, כתבתם… ועכשיו כל שנותר הוא להוסיף לתוכן עוד כמה רכיבים חינמיים, שיהפכו אותו לנוצץ ומושך בעיני הגולשים. אם התוכן הוא המלך – 5 הכלים החינמיים למטה הם הנתינים שיישאו אותו על כפיים, ויאפשרו ליותר גולשים להיחשף אליו במלוא תפארתו.

TOOLS

מחולל הרעיונות: "אמור לי מה עיסוקך – ואומר לך על מה לכתוב"…

מי אמר שצריך להזיע בכל פעם שמתיישבים לכתוב? הכלי הבא יאפשר לכם להתמודד עם אחד החסמים הכי גדולים בכתיבה: למצוא על מה לכתוב. הצעד הראשון להתמודדות מוצלחת עם החסם הזה, הוא הכי פשוט (ויעיל) בעולם: ליצור קובץ וורד בשם "רעיונות אפשריים לכתיבה".

הצעד השני הוא לקבל רעיונות לכתיבה באמצעות מחולל הרעיונות החינמי הזה: כל מה שצריך לעשות הוא להכניס את תחום העיסוק, השירות או המוצר שלכם (באנגלית), ולקבל אינספור רעיונות לכתיבה. כך למשל הזנתי את בחלונית החיפוש את המילה דיקור (Acupuncture באנגלית) – ותראו כמה רעיונות מעניינים קיבלתי (וזה רק דף התוצאות הראשון מתוך 10)!

מחולל רעיונות חינמי

 צילום מסך: אתר ContentIdeator

והנה עוד כלי חינמי שיאפשר לכם לחשוב על רעיונות – מחולל רעיונות מעשה ידיי הכולל שאלות,

שהמענה עליהם יאפשר לכם לחשוב על עוד נושאים לכתיבה:

מצאתם רעיונות שמדברים אליכם? מעולה! תוסיפו אותם לקובץ "רעיונות אפשריים לכתיבה" שיצרתם. לפני שתשימו לב רעיון אחד יוביל לרעיון נוסף, ואם תקפידו להוסיף את כולם לקובץ – מהר מאוד תהיה לכם בידיים רשימה שמכילה עשרות נושאים לכתיבה.

בדיקת תוכן כפול: האם גוגל "סימן" את האתר שלכם?

רבים מאתנו משקיעים הרבה זמן ומאמץ בהקמת אתר וכתיבת תכנים, בלי לדעת שפעולה אחת שאנחנו עושים עלולה לחבל קשות במאמצים (שלא לומר להוריד אותם לטמיון). ולפעולה הזו קוראים "תוכן מועתק". בעלי עסקים רבים, למשל, מפרסמים מאמר או פרופיל חברה בפורטל כלשהו ברשת – ואת אותו תוכן בדיוק הם מפרסמים מילה במילה באתר שלהם. לחילופין, הם מעתיקים מילה במילה מידע שמצאו איפשהו ברשת. לתוכן מועתק יש השלכות מרחיקות לכת על האתר שלכם: מהדרדרות בתוצאות החיפוש ועד הסרת האתר מתוצאות החיפוש (במקרים קיצוניים).

כדי לוודא שהתוכן שלכם מקורי, ההמלצה שלי היא להשתמש בתוכנה לבדיקת תוכן מועתק, כמו למשל Plagiarism Checker. איך משתמשים? לפני שמעלים תוכן לאתר, מעתיקים אותו לתיבה מטה ולוחצים על כפתור "Check for Plagiarism". התוכנה תעדכן אתכם במידה והמלל מכיל תוכן מועתק, ותפנה אתכם לקישור שבו מופיע התוכן המקורי.

בדיקת תוכן כפול

 צילום מסך: Small Seo Tools

למשוך תשומת לב באמצעות תוכן חזותי

שילוב תוכן חזותי בפוסט או מאמר שכתבתם, מעלה בעשרות אחוזים את היכולת שלכם למשוך תשומת לב.
הנה כמה נתונים שממחישים עד כמה זה יעיל:

תוכן חזותי

כפי שאתם יכולים לראות, אחת הדרכים הכי יעילות למשוך תשומת לב היא באמצעות יצירת אינפוגרפיקה – כלומר הצגת נתונים בצורה חזותית. אם גם אתם רוצים ליצור אינפוגרפיקות בחינם ובקלות (זהירות, זה ממכר!) – Piktochart תאפשר לכם לעשות את זה בחינם, ממש כפי שיצרתי בעצמי את האינפוגרפיקה למעלה. ומי שמכיר אותי ואת (היעדר) החוש האסתטי שלי, יודע שמדובר בהישג לא קטן…

תמונה אחת שווה…

תמונה אחת שווה אלף מילים? בתור איש של מילים, אני לא-כל-כך-בטוח. מצד שני, אני גם לא כזה אובייקטיבי… 😉 . על דבר אחד כולם מסכימים: שילוב נכון של שניהם ביחד הוא סוס מנצח. אז איך משלבים תמונה בתוכן שכתבתם?

חשוב ביותר! בגדול, ישנן שתי דרכים חוקיות להשתמש בתמונות: לקנות תמונות ממאגרי תמונות בתשלום, או להשתמש במאגרי תמונות חינמיים. בפועל, בשל חוסר ידיעה בעלי עסקים רבים אינם מודעים לכך שהם משתמשים בתמונות המוגנות בזכויות יוצרים שמצאו בגוגל – ולכן חשופים לתביעות (כבר נתקלתי בבעלי עסקים שהסתבכו בתביעות של אלפי שקלים).

אחד הפתרונות הוא כאמור להשתמש במאגרי תמונות חינמיים (וכאלה לא חסרים ברשת). הנה רשימה של 20 מאגרי תמונות חינמיים. לפני שימוש בתמונה שלקחתם ממאגר תמונות, חשוב לקרוא את תנאי השימוש (ברוב המקרים תתבקשו לצרף לתמונה קרדיט). בין אם אתם מפרסמים פוסט בפייסבוק או בבלוג שלכם – שימוש בתמונה שמושכת את העין ומעבירה את המסר, יגדיל באופן משמעותי את העניין סביב המסרים שיצרתם.

ניטור: לדעת כמה אנשים *באמת* נחשפים למסרים שלכם

בסופו של יום, את כל התוכן הזה אנחנו מייצרים כדי שכמה שיותר אנשים יחשפו אליו. תמיד אפשר להשתמש בגוגל אנליטיקס ולקבל תובנות חשובות על התנועה לאתר (למשל כמה אנשים מבקרים בו מיד חודש, באילו דפים הם צופים, דרך אילו מילות חיפוש הם מגיעים ועוד).

אבל… יש אנשים שמחפשים כלי ניטור פשוטים יותר, וכזה בדיוק הוא BitLy – כלי חינמי שעושה שני דברים חשובים:

  1. מקצר לינקים ארוכים (מצוין כשרוצים למשל לפרסם לינק בפוסט שכותבים בפייסבוק)
  2. ניטור – אפשרות לדעת כמה אנשים לחצו על הלינק, מתי ומאיפה הם הגיעו אליו

יש עוד מלא כלים חינמיים ברשת, אבלו אלו החמישה שלדעתי שיכולים להיות הכי שימושיים עבורכם. שוקל בשבועות הבאים לכתוב פוסט נוסף, עם סקירת תוספים חינמיים לוורדפרס שישדרגו את האתר שלכם. אם יש לכם וורדפרס והנושא הזה מעניין אתכם, מוזמנים להגיב פה למטה כדי שאדע ואכתוב על כך את אחד המאמרים הבאים…

תגובות

פורסם ב: בלוג
« הקודם
הבא »
פורמולות לכתיבה
5 עקרונות מוזיקליים שמושכים לקוחות ב-ק-צ-ב

5 עקרונות מוזיקליים שמושכים לקוחות ב-ק-צ-ב

במקום להתבאס… כך תבנו תכנית פעולה שמגדילה מכירות

במקום להתבאס… כך תבנו תכנית פעולה שמגדילה מכירות

כתיבה בנוסח תאילנדי – פרק 3

כתיבה בנוסח תאילנדי – פרק 3

איך כותבים פוסט ויראלי בפייסבוק?

איך כותבים פוסט ויראלי בפייסבוק?

כתיבה בנוסח תאילנדי – פרק 2

כתיבה בנוסח תאילנדי – פרק 2

המתכון להפצת מומחיותך
Sending
מאפס לשפע
Sending
הממיר
Sending
היכון, הכן, שם!
Sending

השארת תגובה

ביטול

מה נוכל לעשות עבורך?
  • כתיבה שיווקית
  • כתיבת תוכן לאתרים
  • הכנת מצגת עסקית
  • כתיבת תוכן לניוזלטר
  • קופירייטינג
  • כתיבת מאמרים לעיתונות
  • כתיבה לארגונים
  • תקנון ותנאי שימוש
המדען לשירותך
עקבו אחרינו
  • Google+
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Pinterest
054-6868983
054-6868983
כל הזכויות שמורות לאלעד הירש - מדען מילים | לזכרם
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס