שורות הפתיחה של הגבר הישראלי זכו למקום של כבוד באינספור בדיחות. שורת הנושא של המייל שלכם, לעומת זאת, יכולה לזכות אתכם בתשומת לב יקרה מצד לקוחות פוטנציאליים. הנה כמה דרכים לכתיבת שורת נושא שאי אפשר להתעלם ממנה.
הלקוח הפוטנציאלי מבלה בממוצע 11 שעות בשבוע מול המייל, מה שהופך אותו לפי מחקרים לאחד מאפיקי השיווק היעילים ביותר: יותר מבאנר פרסומי ואפילו יותר מקורא מזדמן שמגיע לאתר שלכם. רק כדי לסבר את העין, חברת המחקר Magill research פרסמה נתונים לפיהם כל דולר שמושקע בשיווק במייל מניב… 39$ חזרה! החדשות הטובות הן שאת השיווק במייל באמצעות ניוזלטר, אפשר לבצע לגמרי לבד.
מדוע שיווק במייל הוא כל-כך אפקטיבי?
- על עיוורון באנרים שמעתם? הלקוח המודרני למד להתעלם מפרסומות, והוריד באופן משמעותי את מידת יעילותם.
- אתרי אינטרנט – בדרך כלל כשלקוח מחפש מידע כלשהו באינטרנט, הוא עושה חיפוש בכמה אתרים בו זמנית, ולכן הקשב שלו למסרים באתר שלכם עלול להיפגע.
שיווק דרך המייל, לעומת זאת, מפגיש אתכם עם הלקוח במקום בו הוא מבלה מידי יום באריכות. וכאשר הוא כתוב נכון, הניוזלטר מסייע לכם להיצרב בזיכרון ולייצר מערכות יחסים, שתוביל לרכישה.
איך כותבים ניוזלטר אפקטיבי?
יש מספר עקרונות לכתיבת ניוזלטר – אבל החשוב ביותר הוא כתיבת שורת הנושא של המייל. למעשה, שורת נושא של מילים בודדות יכולה לחרוץ את גורל הניוזלטר: האם יפתחו אותו בסקרנות או ילחצו על Delete.
אז איך כותבים שורת נושא מסקרנת לניוזלטר?
העיקרון המנחה הוא לחשוב מה הכי יעניין את הקוראים שלכם? איזו שורת נושא תגרום להם להגיד "את זה אסור לי לפספס"? יש כמה דרכים מרכזיות לעשות את זה. בואו נעבור עליהן:
הבלטת התועלת / ההבטחה – מה יצא לקוראים מפתיחת המייל ששלחתם? למשל:
- מתכונים לאנשים עסוקים – נושא לדוגמא שיכולה לכתוב יועצת תזונה
- עצות לנהיגה בטוחה בימי החורף – זה מה שיכול לכתוב סוכן ביטוח
- לרדת במשקל תוך כדי שינה – נושא אפשרי לניוז של דיאטנית
- כך תנצח את האויב הגדול של הילד שלך – נושא לניוזלטר העוסק בהפרעות קשב וריכוז
- לדאוג לבטיחות העובדים בחמישה צעדים – נושא אפשרי לניוזלטר בנושא בטיחות
שאילת שאלות – יש לנו בני האדם רפלקס מותנה: תשאלו אותנו שאלה (בתחום שמעניין אותנו) – ובאופן כמעט אוטומטי נשאף לחפש את התשובה. זהו הכוח של שאילת שאלות, במיוחד בשורת הנושא של הניוזלטר. למשל:
- לקנות דירה או לחכות לרפורמה?
- מה מונע ממך להפסיק לעשן?
- מה עושים כשכואב הגב?
- האם הרכב שלך מספיק מוגן?
- איך להגן על המשאב הכי חשוב בעסק?
הנה דוגמא לשורת הנושא בניוזלטר ששלחה קפה לנדוור.
שימו לב ששורת הנושא משלבת גם שאילת שאלות וגם תועלת (שיפור הזיכרון). שורת הנושא עושה את העבודה, אם כי היה שווה לנסות לתמצת אותה לשאלה אחת בסגנון "איך קפה ישפר את הזיכרון שלך"?
שיטת הטיזר – דרך נוספת ליצירת סקרנות, הפעם באמצעות טיזר שקשור באופן עקיף לנושא הניוזלטר. למשל:
- המלצרית שתיתן לך טיפ – ניוזלטר שכתבתי על טיפ משונה שנתנה לי מלצרית, ומוסר ההשכל של הטיפ הזה בעולם הכתיבה השיווקית.
- בחיים לא אשכח אותך!
- כמה שוות הרגליים של מריה קארי? שימוש בשמות של ידוענים למשל בניוזלטר העוסק בביטוח עסקי
- הסרטון שיגרום לך לאהוב את עצמך מחדש
- הטעות הכי גדולה שעשיתי
בניוזלטר של הכללית עושים עבודה מצוינת בניסוח טיזרים בשורת הנושא. הנה דוגמא אחת מיני רבות. נכון מסקרן?
ממה כדאי להימנע כשכותבים את שורת הנושא?
- ביטויים שנחשבים לספאם: חינם, הצעה לזמן מוגבל, מחיר, X ש"ח בלבד
- שימוש מוגזם בסימני קריאה
בנוסף, כדי לוודא שהמסר שלכם עובר במלואו (ולא נקטע באמצע) – כדאי להקפיד על שורת נושא תמציתית ככל האפשר, באורך עד 50 תווים.
אלעד,
כמו תמיד עצות ממוקדות ומעולות. תענוג לקרא וליישם!
תודה נעמה יקרה. תענוג לקבל ממך פידבק 🙂
תודה אלעד ! אחלה טיפים. עכשיו רק נשאר ליישם 🙂
בשמחה מירב!
מהכרותי עם הפן הביצועי המרשים שלך, היישום הוא רק עניין של זמן 🙂
מקסים אלעד!
שישי בבוקר תענוג מצאתי זמן לקרוא את הפוסט המעולה. כמובן שנהניתי… זה רק גרם לי לרגשות אשמה כמה יש לי לספר לעולם מתחום עיסוקי וכמה מעט אני עושה בנדון… המיקוד שלי בעסק לפעמים אבסולוטי לשמחתי מעבודה מבורכת אבל ברור לי שאני צריכה לשים זמן על להוציא לפועל את הדיבורים שלי לכתיבת שיווקית משובחת. תודה על היותך!
כרמלה יקרה, תודה גדולה על השיתוף ועל הפרגון 🙂
במיוחד מאחר ואת אבסולוטית ומאסטרית בעבודתך, הרעיון הוא למצוא דרך ולהפיץ את המומחיות הזו בלי יותר מידי מאמץ (למשל באמצעות תבניות מאמרים).
תחשבי על כתיבה כעל אימון כושר: האימון הראשון קצת קשה, ואחריו כל השרירים תפוסים. אבל ככל שמתאמנים יותר, כך זה בא יותר בקלות, מהנה – ומניב תוצאות!