שלושת הכללים שיאפשרו לכם לכתוב בקלות
מדוע 9 מתוך 10 עסקים שאני פוגש פשוט לא מצליחים לכתוב, למרות שהם יודעים שהכתיבה תקדם להם את העסק? מהו החסם הגדול ביותר בכתיבה ואיך אפשר להתגבר עליו – כדי לגרום למילים לזרום בקלות?
רוב בעלי העסקים שאני מכיר נלחמים כדי לכתוב. נלחמים כי הם יודעים כמה כתיבת תכנים תקדם את העסק, אבל בהרבה (הרבה מידי) מקרים הם לא צולחים את המערכה עם מאמר כתוב. מתוך פגישות שקיימתי עם מאות בעלי עסקים, גיליתי מהם שלושת החסמים הגדולים ביותר בכתיבה ואיך אפשר להתגבר עליהם כדי לכתוב בקלות.
עכשיו גם אתם יכולים לגלות…
מהו האויב מספר 1 של תהליך הכתיבה?
אחד האויבים המרים (אם לא ה…) של תהליך הכתיבה היא החשיבה השיפוטית:
ברגע שעולה לנו רעיון לראש, החשיבה השיפוטית מיד פוסלת אותו על הסף, רעיון אחרי רעיון.
אז מה הפלא שאתם מרגישים חסומים?
כלל ראשון: לכתוב ה-כ-ו-ל!
הדרך היעילה ביותר להשתחרר מהתקיעות וליהנות מכתיבה זורמת, פשוטה אך יעילה להפליא:
אומרים שהנייר סופג הכול? אז תנו לו לספוג! הכול!
מה עושים? מעלים על הכתב כל רעיון שעולה לכם לראש. ואני מתכוון כל רעיון. בלי יוצאים מהכלל.
זו יכולה להיות דוגמה שממחישה את המסר, צורך של הקורא או טיפ שימושי.
ברגע שתכתבו כל שבריר מחשבה שעולה לראש וקשור לנושא הכתיבה, יקרו פתאום שני דברים:
האחד, השיפוטיות תתאייד ופתאום יעלו עוד ועוד רעיונות שיתניעו את תהליך הכתיבה.
השני, ככל שהכתיבה תתקדם, תגלו שחלק מהרעיונות שכתבתם יהפכו לנקודות, שיתחברו זו לזו וירכיבו כתבה לתפארת.
גם כשאני כותב מאמר, הוא מורכב בשלב הראשון מהמון משפטים וחצי משפטים,
שמבשילים בהמשך לרעיונות ולפסקאות שלמות. נסו ולא תצטערו.
אחרי שהתגברתם על החסם הגדול ביותר של תהליך הכתיבה,
אפשר לעבור לשני החסמים הבאים ש"יקלילו" את הכתיבה עוד יותר:
אז איך הופכים שיחה עם לקוח – למאמר קולח?
אלעד,
אני מבין שהחלטת לגלות את כל הסודות המקצועיים 🙂
בהחלט דרך מצויינת להתגבר על המחסומים ולהניע יצירה של טקסט.
תודה
תודה יעקב!
איזה כיף לקבל פידבק כזה מה- מומחה לתקשורת שיווקית.
מסתבר ששווה לגלות חלק מסודות המקצוע…