גוגל ממשיכה לשנות את חוקי המשחק
לאחרונה פרסמה ענקית החיפוש על הוצאתם של מספר עדכונים שמשפרים את חווית החיפוש – חלקם באופן משמעותי. כדי להבין מהם אותם שינויים ואיך גוגל (שוב) משנה את חוקי המשחק, נחזור לשנת 2007, בה השיק מנוע החיפוש הגדול בעולם את היוניברסל סרץ'. מה זה אומר? בטח שמתם לב שכאשר אתם משתמשים בגוגל, מופיעות תוצאות חיפוש מגוונות הכוללות אתרי אינטרנט, תמונות, סרטונים, חדשות, בלוגים ועוד. מטרת ה universal search היא לספק לגולש תוצאות חיפוש כמה שיותר רלוונטיות, ואחת הדרכים לעשות זאת היא שילובו של מידע מסוגים שונים. וכאשר חוקי המשחק משתנים, צריך להיערך בהתאם. איך כל אלו משפיע על האופן בו מתבצעת כתיבה שיווקית? כדי לענות על שאלה זו חשוב להבין כיצד גוגל ממשיכה לשפר את חווית החיפוש בעת האחרונה.
בחזרה לעתיד ולמהפכה של גוגל
לאחרונה הוציאה גוגל עדכונים נוספים שנועדו לשרת את הגולש, ביניהם עדכון פנדה שיצר BUZZ רציני ברחבי העולם, וכן הוספת ממד חדש לחוויית החיפוש באמצעות היכולת לבצע חיפוש קולי. לאפשרות זו בחרנו להתייחס בפוסט נפרד עקב השפעתו הרבה על שיווק בפלטפורמות סלולריות. עדכון נוסף שמטרתו לשפר את חווית השימוש הוא מנגנון חדש בשם Instant Pages, השולח מאחורי הקלעים תוצאות חיפוש בזמן שאנחנו עדיין מקלידים. כך, כאשר נלחץ בפועל על ביצוע חיפוש, זמן ההמתנה לתוצאות יתקצר באופן משמעותי.
כתיבת תוכן לאתרים – מה המשמעות מבחינתנו?
כאשר גוגל משנה את חוקי המשחק צריך להיערך בהתאם כדי לשווק את הארגון לפחות באותה יעילות כבעבר. המשמעות המידית היא יצירת תוכן איכותי יותר – עם מנגנון האינסטנט לגולש אין זמן לקשקושים. החיפוש הופך להיות הרבה יותר מהיר ואם הגולש לא ימצא אצלכם את מבוקשו תוך שניות – הוא יעבור באינסטנט לאתר הבא. כתיבת תוכן לאתרים תתפוס את תשומת ליבו של הגולש, אם עניתם על מספר שאלות מפתח: למי אתם פונים? מה הגולשים שלכם מחפשים? איך אתם יכולים לענות על הצרכים שלהם?
שיקול נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא כתיבה שיווקית חוצת פלטפורמות: הספקנו כבר להבין שגוגל כבר מזמן לא משלבת רק תוכן מאתרי אינטרנט בתוצאות החיפוש. יצירת תוכן מגוון בפלטפורמות השונות תגדיל את הסיכויים שלכם לייצר בולטות במנועי החיפוש. כתיבת בלוג, שחרור הודעות לעיתונות, כתיבת מאמרים וכמובן יצירת תוכן שיווקי לאתר שלכם – גוגל מתייחסת לכולם, ומה אתכם?
תגובות