נגמרו הימים שבהם כתבנו מילים במשקל רק כדי להרשים את גוגל ולקדם את התוכן במעלה תוצאות החיפוש. בעידן שבו הגולש מופגז בעשרות מסרים שיווקיים מידי יום – לכל מילה יש משקל עצום. אז אחרי שמאמצי הקופירייטינג נשאו פרי והגולש הגיע למאמר פרי עטכם, איך תגרמו לו לזכור דווקא את המסרים שלכם?
כתיבה לאתרים: מילים עם משקל. מקור תמונה: Creative Commons by timlewisnm
כתיבת תוכן לאתרים: הדרך הכי יעילה למשוך תשומת לב
נסו להיזכר מה קרה בפעם האחרונה ששוחחתם עם חבר שלכם בטלפון, שלא הפסיק לדבר על עצמו עוד ועוד. כמה זמן לקח לכם לאבד עניין? שתי דקות? שלוש מקסימום? באינטרנט משופע האלטרנטיבות, הגולש מאבד עניין תוך 10 (!) שניות. לפעמים גם פחות. ברור שחשוב להציג את עצמכם לגולש כדי שידע לאן הגיע, אך לא לפני שתגלו בו עניין. זכרו שהשאלה שמהדהדת לקורא בראש כאשר הוא מגיע לדף שלכם היא "מה יוצא לי מזה"? תנו מענה לשאלה, וזכו בכל הקופה. מיד נראה איך כתיבת תוכן לאתרים משרתת את המטרה הזו בדיוק.
כתיבה לאתרים: איך מנהלים דיאלוג עם הלקוח?
ממש כמו בשיחה בין חברים, כדי למשוך את תשומת ליבו של הגולש, דברו תחילה על הצרכים שבגינם הוא הגיע לדף שלכם. איך עושים את זה במסגרת כתיבה לאתרי אינטרנט? ניקח כדוגמא את תחום הייעוץ הפנסיוני – ממנו רובנו בורחים כמו מאש. כאשר נגיע לדף של יועץ פנסיוני שיספר לנו כמה הוא טוב או ייתן סקירה יבשה על השינויים בחוק – נברח תוך שניות. אלא אם יהיה לנו תמריץ להמשיך לקרוא. הנה דוגמא לאחד כזה:
קניתם טלוויזיה חדשה בהנחה? שיהיה במזל. בזמן שחסכתם כמה מאות שקלים על רכישת טלוויזיה, כספי הפנסיה שלכם מפסידים במצטבר מאות אלפי שקלים עד גיל הפרישה. מדוע זה קורה ואיך תוכלו כבר עכשיו להפיק הרבה יותר מהחיסכון הפנסיוני שברשותכם?
ברגע שנגענו בתועלות משמעותיות ללקוח כגון: חיסכון כספי, ביטחון, לא לצאת פראייר – גרמנו לו להמשיך לקרוא. ומה עכשיו?
כתיבה לאתרי אינטרנט – מתן מענה מקצועי
אחרי שעוררנו צורך באמצעות הכותרת ופסקת הפתיחה, אפשר להתמקד במתן מענה מקצועי – בין אם מדובר בטיפים לייעוץ פנסיוני, מדריך לרכישת מחשב או עצות לעיצוב הבית. בעת כתיבה לאתרים, חשוב לזכור שאנחנו פונים ללקוחות פוטנציאלים, לא לבעלי מקצוע. לכן חשוב להקפיד על:
שימוש בז'רגון מקצועי – שימוש במילים הלקוחות מעולם התוכן המקצועי מלמד על מקצוענות (למשל שימוש במונחים כגון פרוגראמה או טוטאל דיזיין כאשר מדברים על עיצוב פנים).
להישאר בגובה העיניים – מצאו את האיזון בין שיבוץ מדוד של מילים מהז'רגון המקצועי לבין "לדבר סינית" ולאבד את הקורא.
הגולש הגיע לנקודת הסיום של המאמר? סימן שהובלתם אותו במיומנות לאורך כל המלל. אז איך עכשיו גורמים לו לבצע קנייה או להשאיר פרטים באתר? על כך במאמר האחרון בסדרה…
תגובות