אלעד הירש – מדען מילים
  • המעבדה
    • כתיבה לארגונים
    • הכנת כתבות ומאמרים
    • כתיבת תוכן לניוזלטר
    • כתיבת ערך בויקיפדיה
    • כתיבת תוכן לאתרים
  • שיגורים מוצלחים
    • תיק עבודות
    • המלצות
  • עשה זאת בעצמך
    • פורמולות לכתיבה (בלוג)
    • משחקי כתיבה
    • בי"ס לכותבים
    • קורסים
      • קורס כתיבה אונליין
      • תכנית הכשרה פרונטאלית
      • קורס כתיבה לארגונים
      • כניסה לאיזור הקורסים
  • אודות
  • המדען לשירותך
  • דרושים
  • המעבדה
    • כתיבה לארגונים
    • הכנת כתבות ומאמרים
    • כתיבת תוכן לניוזלטר
    • כתיבת ערך בויקיפדיה
    • כתיבת תוכן לאתרים
  • שיגורים מוצלחים
    • תיק עבודות
    • המלצות
  • עשה זאת בעצמך
    • פורמולות לכתיבה (בלוג)
    • משחקי כתיבה
    • בי"ס לכותבים
    • קורסים
      • קורס כתיבה אונליין
      • תכנית הכשרה פרונטאלית
      • קורס כתיבה לארגונים
      • כניסה לאיזור הקורסים
  • אודות
  • המדען לשירותך
  • דרושים
אלעד הירש – מדען מילים
  • המעבדה
    • כתיבה לארגונים
    • הכנת כתבות ומאמרים
    • כתיבת תוכן לניוזלטר
    • כתיבת ערך בויקיפדיה
    • כתיבת תוכן לאתרים
  • שיגורים מוצלחים
    • תיק עבודות
    • המלצות
  • עשה זאת בעצמך
    • פורמולות לכתיבה (בלוג)
    • משחקי כתיבה
    • בי"ס לכותבים
    • קורסים
      • קורס כתיבה אונליין
      • תכנית הכשרה פרונטאלית
      • קורס כתיבה לארגונים
      • כניסה לאיזור הקורסים
  • אודות
  • המדען לשירותך
  • דרושים
  • המעבדה
    • כתיבה לארגונים
    • הכנת כתבות ומאמרים
    • כתיבת תוכן לניוזלטר
    • כתיבת ערך בויקיפדיה
    • כתיבת תוכן לאתרים
  • שיגורים מוצלחים
    • תיק עבודות
    • המלצות
  • עשה זאת בעצמך
    • פורמולות לכתיבה (בלוג)
    • משחקי כתיבה
    • בי"ס לכותבים
    • קורסים
      • קורס כתיבה אונליין
      • תכנית הכשרה פרונטאלית
      • קורס כתיבה לארגונים
      • כניסה לאיזור הקורסים
  • אודות
  • המדען לשירותך
  • דרושים
חמשת הכללים לעיצוב מאמר שאי אפשר לעמוד בפניו
ראשי » פורמולות לכתיבה (בלוג)

כתבתם מאמר מקצועי או מדריך, בניתם אותו לפי הספר והשקעתם בו הרבה זמן ומחשבה? כך תגרמו להרבה יותר אנשים לשים לב אליו.

כדי לוודא שאף אחד לא יפספס את המאמר או ידלג עליו, כדי שבאמת יקראו אותו ויבינו שיש על מי לסמוך, חייבים (פשוט חייבים) לתת תשומת לב לעיצוב המאמר. אחרת כל המאמץ שהשקעתם בכתיבת המאמר עלול לרדת לטמיון. כדי שתדעו איך לעשות זאת ריכזתי עבורכם את חמשת הכללים לעיצוב מאמר. הקפידו עליהם – ויהיה קשה מאוד לפספס אתכם:

1. צרו היררכיה

בחרו 2-4 גדלים של טקסט שילוו את המאמר: כותרת ראשית / כותרת משנה / טקסט רץ / הערות. בנוסף, יותר נוח לקרוא טקסט שמיושר לימין. וודאו שכל השורות והפסקאות מיושרות אחת לשנייה.

איך מושכים תשומת לב למקומות נקודתיים במאמר?

הדגישו את התכנים הרצויים ע"י עיבוי הטקסט, הטיה שלו או באמצעות צבע שונה. הדגשה זו יכולה לחול על הכותרות, הקישורים או נושאים ספציפיים בתוך המאמר שתרצו למשוך אליהם את תשומת הלב:

2. "רק בגלל הרווח"… שמרו על רווחים

הקפידו על ריווח בין השורות, כדי שלא יהיה צפוף לעין. מומלץ לשמור על רווח כפול בין פסקאות, ועל רווח בין גוף הטקסט לשוליים:

3. התאימו את הגופנים (פונטים)

אם המאמר מתפרסם באתר שלכם – תוכלו לבחור את סוג האות לפי האפשרויות הקיימות – כיוון שמגוון הפונטים לשימוש באתרים אינו גדול. יוצרים מדריך שנבנה אצלכם במחשב (ב-וורד, פאואר פונט או תוכנה אחרת)? תוכלו לבחור את סוג הגופן בהתאם למאגר הפונטים קיים במחשב שלכם. השתדלו למצוא פונט מיוחד ומותאם לנושא: ניתן לשם כך להיעזר באתרים המכילים פונטים בעברית להורדה וללא תשלום, כמו למשל האתר הזה.

ישנם מקרים שבהם מומלץ לרכוש חבילת פונטים שתלווה את העסק שלכם בכל פרסום, ותיצור אחידות במראה. בנוסף,כדאי להוסיף אייקונים לבולטים – זה מקל מאד על הקריאה ומושך את תשומת הלב:

4. הוסיפו ויז'ואל

תמיד מומלץ להוסיף ויז'ואל למאמר: הוא מושך תשומת לב, יוצר מראה  כייפי יותר ומחזק את המסר המילולי. אפשר להשתמש בתמונה (צילום), איור או אינפוגרפיקה ולהקפיד שיהיו באיכות גבוהה.

5. סוד הדברים הקטנים…

שימו לב לדברים הקטנים: רווחים מיותרים, פסיק שלא במקום, רווחי שורות לא אחידים, צבעוניות לא אחידה (לדוגמא: להשתמש בהרבה גוונים של אדום) וכו'. מאמר שלא מקפיד על הדברים הקטנים עשוי גם ליפול עליהם… לא חבל?

אחרי שהשקעתם כל-כך הרבה מאמץ בכתיבת התכנים, תרצו שכמה שיותר אנשים יקראו אותם. הקפדה על נראות התכנים תיצור את השילוב המנצח בין האריזה לבין התוכן שלה, ותפאשר להרבה יותר גולשים להכיר אתכם. על מנת לסייע לכם לעצב את האריזה השיווקית גם בהיבטים נוספים, הכנתי את הפורמולה לעיצוב מנצח: מדריך המלמד איך למשוך יותר לקוחות באמצעות עקרונות נכונים לעיצוב להבלטת פעולות השיווק של העסק. להורדת המדריך >>

המאמר נכתב ע"י רוני בורר, מעצבת גראפית
המתמחה ביצירת נוכחות ויזואלית אפקטיבית לחברות ועסקים.

תגובות

פורסם ב: בלוג
« הקודם
הבא »
פורמולות לכתיבה
5 עקרונות מוזיקליים שמושכים לקוחות ב-ק-צ-ב

5 עקרונות מוזיקליים שמושכים לקוחות ב-ק-צ-ב

במקום להתבאס… כך תבנו תכנית פעולה שמגדילה מכירות

במקום להתבאס… כך תבנו תכנית פעולה שמגדילה מכירות

כתיבה בנוסח תאילנדי – פרק 3

כתיבה בנוסח תאילנדי – פרק 3

איך כותבים פוסט ויראלי בפייסבוק?

איך כותבים פוסט ויראלי בפייסבוק?

כתיבה בנוסח תאילנדי – פרק 2

כתיבה בנוסח תאילנדי – פרק 2

המתכון להפצת מומחיותך
Sending
מאפס לשפע
Sending
הממיר
Sending
היכון, הכן, שם!
Sending

השארת תגובה

ביטול

מה נוכל לעשות עבורך?
  • כתיבה שיווקית
  • כתיבת תוכן לאתרים
  • הכנת מצגת עסקית
  • כתיבת תוכן לניוזלטר
  • קופירייטינג
  • כתיבת מאמרים לעיתונות
  • כתיבה לארגונים
  • תקנון ותנאי שימוש
המדען לשירותך
עקבו אחרינו
  • Google+
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Pinterest
054-6868983
054-6868983
כל הזכויות שמורות לאלעד הירש - מדען מילים | לזכרם
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס