כיצד הסרטון של DOVE ריגש 114 מיליון איש ברחבי העולם –
ומה אפשר ללמוד ממנו כדי לגעת בלקוחות פוטנציאליים בעסק שלך?
אומרים שאנחנו המבקרים הכי גדולים של עצמנו – והביקורתיות הזו באה לידי ביטוי במיוחד כאשר מדובר במראה חיצוני. למרות שהביקורת העצמית חוצה מגדרים, המספרים מלמדים שהיא חזקה במיוחד בקרב נשים. האם למשל תצליחו לנחש כמה נשים מעידות על עצמן שהן יפות?
כ- 4% בלבד!
אז איך מעניקים לאותן הנשים את ההרגשה שהן יפות יותר ממה שנדמה להן?
חברת DOVE נענתה לאתגר, עם סרטון שמאפשר לנו לאהוב את עצמינו יותר – בצורה שעושה עור ברווז (ועל הדרך מלמדת שיעור חשוב בשיווק).
מה זה הסרטון הזה? קצת רקע לפני הצפייה
לצורך הפקת הסרטון לקחו מאייר קלסטרונים מה- FBI, שצייר פורטרטים של נשים שונות. הנשים הוסתרו ע"י וילון, והאיור התבסס על האופן שבו הן תיארו את עצמן (בלי שהמאייר יראה אותן). לאחר מכן יצר המאייר פורטרט נוסף לכל אישה, אך הפעם הפורטרט התבסס על התיאור של אישה זרה שראתה את אותן הנשים.
את שני הפורטרטים של כל אישה הניחו זה לצד זה. נחשו עד כמה גדולים היו ההבדלים?
ואיך הגיבו הנשים עצמן? מוזמנים לצפות ולהתרגש:
המסר של הסרטון הוא "את יפה יותר ממה שנדמה לך".
והמסר הזה הועבר בצורה כל-כך חזקה, בצורה שנגעה ביותר מ- 114 מיליון אנשים בחודש אחד.
מה סוד הקסם של הסרטון? ואיך אפשר ליישם אותו אצלך בעסק?
הסרטון של DOVE זכה להצלחה מסחררת בזכות שימוש עוצמתי במספר עקרונות:
- הוא נוגע ברגש – ונצרב לנו בזיכרון
- הוא גורם לנו להזדהות – באמצעות הצפת כאב משותף שרובנו חולקים
- והוא משתמש בטכניקה נוספת שימושית במיוחד… טכניקת המהפך!
גבירותי וגבירותיי, מהפך!
סדרות המהפך השונות – מתכניות כמו אקסטרים מייקאובר לבית ועד מהפך במראה האישי, מצליחות מסביב לעולם ולא בכדי. יש משהו מרגש בלראות אדם כלשהו לפני ואחרי שינוי מאוד גדול שמתחולל בקרבו. ובמקרה של DOVE – המהפך הזה הוא רגשי. פתאום הנשים מבינות שהן יפות יותר ממה שנדמה להן, מזילות דמעה, ועל הדרך גורמות לחלקנו להרגיש כמוהן.
איך אפשר ליישם את כל זה בעסק שלך?
טכניקת המהפך עובדת בדיוק באותו אופן כאשר כותבים סיפור הצלחה של לקוח. וכי למה? כי יש בסיפור הצלחה את כל מרכיבי המהפך: יש בו לקוח שהגיע עם כאב כלשהו, יש את הפתרון שהענקנו ויש את התוצאה ואת השינוי שהיא חוללה אצל הלקוח. או בקיצור צפ"ת:
- צורך
- פתרון
- תוצאה
הנה דוגמא: יועצת קריירה יכולה לתאר איך הגיעה אליה מישהי שלא מצאה עבודה חצי שנה עבודה, טיפסה על קירות והערך העצמי שלה נפגע: זה הצורך. ואיך בזכות הייעוץ שלה, אותה בחורה מצאה תוך מספר שבועות עבודה שחוללה שינוי גדול בחייה. הרעיון הוא לעבות כמה שיותר את הצורך כדי לעורר הזדהות, ולאחר מכן לפרט איזה פתרון הוצע ומה השינוי שהתחולל.
ממש כמו בסרטון של DOVE, באמצעות כתיבת סיפור הצלחה גם לך יש אפשרות ליצור הזדהות בקרב אנשים אחרים הסובלים מאותו הכאב, ולהראות שיש לך פתרון עבורם.
איך כותבים סיפור הצלחה צעד אחר צעד?
אם חשוב לך לקבל תבנית מוכנה שתאפשר לך לכתוב בקלות סיפור הצלחה אישי – ביום רביעי הבא יש לך הזדמנות לקבל ולתרגל אותה ביחד עם עוד עשרות בעלי עסקים. כל זה הולך לקרות במסגרת הסדנה מ – א' ועד כתב – סדנה לכתיבת מאמרי מומחה.
ואם כבר סיפור הצלחה, מעל ל- 100 בעלי עסקים השתתפו וכתבו בסדנאות מ- א' ועד כתב.
על סיפורי ההצלחה של חלקם באפשרותך לקרוא ממש כאן.
שיהיה לנו בהצלחה 🙂
תגובות