יצרתם מאמר מקצועי: זה יכול להיות מאמר טיפים, סיפור הצלחה, מאמר "איך לעשות" או כל סוג אחר של מידע שמעניק ערך ללקוחות קיימים ופוטנציאליים. איפה הכי כדאי לפרסם אותו כדי ליהנות ממקסימום חשיפה? ומה עושה מי שאין לו אתר?
אם יש לכם אתר תדמית
האפשרות הטובה ביותר היא לפרסם את המאמר בבלוג שמוטמע אצלכם באתר. מדוע? כי גולש שקיבל ערך באמצעות המידע המקצועי שחלקתם, יהיה סקרן לשוטט אצלכם באתר ולראות מה יש לכם להציע (מעבר למידע החינמי). יתרון חשוב נוסף, הוא הגדלת התנועה לאתר ומשך השהייה בו באמצעות מאמרים בעלי ערך – שני פרמטרים שמשפיעים על דירוג אתרכם בגוגל. ככל שתנועת המבקרים ומשך השהייה באתר יגדלו, כך ישתפר המיקום שלו בתוצאות החיפוש.
ומה עושה מי שאין לו אתר?
בוחר באחת משתי אפשרויות עיקריות:
- פתיחת בלוג עצמאי – האפשרות הזו מכילה אינספור אפשרויות לפתיחת בלוג חינמי (או בלוג מושקע יותר בתשלום). מיד אסקור את המובילות שבהן.
- פרסום מאמר בפורטל מקצועי – פורטל שפונה לקהל היעד שלכם: למשל פורטל Allmarketing שבו אנשים העוסקים במקצועות השיווק פונים לבעלי עסקים, או פורטל לבונה ולמשפץ, שבו מומחים מתחום הבנייה פונים לאנשים ש… בונים או משפצים.
בואו נרד קצת לעומק, כדי להבין מהם היתרונות של כל אחת מהאפשרויות הללו.
פתיחת בלוג עצמאי
לא חסרות פלטפורמות (ישראליות ובינלאומיות) ליצירת בלוג. כדי להתמודד עם השפע הרב, ההמלצה שלי היא לבחור את הפלטפורמה באמצעות שני פרמטרים:
- ידידותיות שימוש – עד כמה פשוט לפתוח, לתחזק ולתפעל את הבלוג?
- יכולת שרידות – פורטל בלוגים שנפתח היום, יכול להיסגר מחר. לכן יש יתרון למערכות גדולות ומוכרות, שלא אמורות להיעלם זמן הקרוב.
בהתאם לשיקולים אלה, קיימות כיום שתי אופציות מובילות לפתיחת בלוג עצמאי:
בלוגר (Blogger) – מערכת חינמית מבית גוגל, המאפשרת לכל אחד לפתוח בלוג בחינם. כל מה שצריך כדי לצאת לדרך הוא חשבון GMAIL – ותוך 10 דקות יש לכם בלוג משלכם: כולל אפשרות לבצע התאמה אישית, להוסיף באנר וגאדג'טים.
בלוג WordPress – מערכת ניהול התוכן והבלוגים וורדפרס מאפשרת אף היא להקים בלוג בחינם. למשקיענים הפלטפורמה מציעה הקמת בלוג בתשלום, כולל דומיין עצמאי משלכם. ועדיין, גם הגרסה החינמית מכילה ערכות עיצוב, אפשרות להתאמה אישית, כלים לביצוע סקרים, וידג'טים, סטטיסטיקות ועוד. באופן אישי אני מאוד אוהב את וורדפרס, עליה בניתי בין היתר את האתר הזה. עם זאת, הממשק של בלוגר יהיה אולי יותר פשוט עבור משתמשים שעדיין לא מכירים את וורדפרס.
פרסום מאמרים בפורטל מקצועי
אופציה נוספת לפרסום מאמרים. ככל שהפורטל מפורסם יותר, כך גדל הסיכוי שיותר זוגות עיניים יפגשו את התכנים שלכם. ומכיוון שמדובר בפורטל מקצועי, המידע שלכם יהיה עבורם מאוד רלוונטי. מטבע הדברים, ככל שהפורטל יהיה מפורסם וגדול יותר, התשלום יהיה בהתאם. היתרון של פרסום בפורטל מקצועי הוא קודם כל בהגדלת החשיפה. במידה ותוכלו להוסיף קישור מתוך המאמר לבלוג או לאתר שלכם, יתווספו שני יתרונות נוספים:
- קידום האתר / הבלוג בתוצאות החיפוש
- יצירת מערכות יחסים – באמצעות הפניית הגולשים לתכנים נוספים שכתבתם באתר או בבלוג
בשורה התחתונה, איפה מפרסמים מאמרים?
כפי שציינתי בהתחלה, האופציה הטובה ביותר היא לפרסם אותם באתר. אופציה שנייה היא לפתוח בלוג עצמאי בבלוגר או וורדפרס, ולהעלות לשם את הידע המקצוע שלכם. מידי פעם כדאי לפרסם מאמר גם בפורטל מקצועי, כדי להגדיל את החשיפה שלכם לקהלי היעד הרלוונטיים.
כעת כשיש לכם את כל הכלים לפרסום מאמרים, הבמה כולה שלכם.
אז איך מגדילים את החשיפה למאמר שכבר פרסמתם? הנה 6 דרכים לכתיבת פוסט וויראלי בפייסבוק
חומר בעל ערך רב.
תודה על נתינה!
אהבתי!
איזה כיף, כרמלה
תודה! 🙂
טקסט נפלא. כמו תמיד אצלך כתוב קולח ועם המון ערך! אין ספק שאתה מתנהג את הידע שלך ועל כך שאפו ענק
תודה מאיה יקרה!
כיף גדול לקבל כזה פידבק מאשפית, שיודעת איך להשתמש במחשבות ובמילים כדי להניע אנשים לפעולה 🙂