כשעשרות בעלי עסקים מגיעים למפגש ומציגים אחד אחרי השני, הצגה עצמית היא כמו… בושם.
אחרי שאנחנו מריחים בחנות 5-6 בקבוקי בושם אחד אחרי השני, הכול "מריח" לנו אותו הדבר. אלא אם משהו יוצא דופן יקרה…
ואת המשהו היוצא דופן הזה נלמד עכשיו איך לייצר – כדי למשוך תשומת לב ולייצר הפניות.
הצגה עצמית זכירה מבוססת על שני אלמנטים מרכזיים:
- מהי ההבטחה הייחודית של העסק שלך? יש אלפי עורכי דין – מדוע שהלקוח יבחר דווקא בך?
כנ"ל כאשר מדובר בסוכני ביטוח, מעצבים, מטפלים וכן הלאה…
הצגת היתרונות הייחודיים תעודד את המשתתפים לבחור בך ולהפנות אליך. - מעטפת מושכת – עוטפים את ההבטחה הייחודית בפעולה או רעיון שימשכו את תשומת הלב של המשתתפים.
איך מזקקים את ההבטחה הייחודית של העסק?
רוב בעלי העסקים לא יודעים מה ההבטחה הייחודית שלהם
("שירות", "אמינות", "מקצועיות" הן סיסמאות ריקות מתוכן, שלא אומרות ללקוח שלכם שום דבר).
החדשות הטובות: יש לכם השפעה העצומה על הלקוחות שלכם, השפעה שגם אם אינכם מודעים לעוצמתה –
גורמת להם לבחור בכם פעם אחר פעם – ולא בגלל המחיר.
כל מה שצריך לעשות הוא ללקט ולזקק את אותם יתרונות ייחודיים –
כדי להפיץ אותם לעולם באמצעות הצגה עצמית שתזרים אליכם עוד הפניות. איך עושים את זה?
הנה טיפ קטן שיכול לעשות הבדל גדול…
בונים טבלה המכילה את 10 היתרונות שגורמים ללקוחות לבחור בעסק שלכם:
איך ממלאים את הטבלה?
פורטים את הסיסמאות למעשים באמצעות אפיון תהליך מתן המוצר / השירות.
כך למשל הבעלים של חברת אבטחה שכתבתי עבורה את התוכן ציין שהשרות שלהם עושה את ההבדל. עוד הפעם "שרות"??
כששאלתי אותו מה זה אומר, הוא סיפר שתהליך התקנת מערכת האזעקה כולל התקנת "טמפר" –
מנגנון שמתריע מפני ניסיונות חבלה במערכת. התוצאה היא מערכת אזעקה הרבה יותר אמינה ,
שמגדילה את השקט הנפשי של הלקוח. וזו ההבטחה ייחודית שכמעט אף חברת אבטחה אחרת לא מציעה (בטח לא בחינם).
"אני?? לא ידעתי שאני כזה"… שואלים את הלקוחות!
אפשר פשוט לעבור על המלצות שלקוחות כבר כתבו, או להכין סקר שביעות רצון ווירטואלי ולשלוח להם במייל
(אפשר להכין סקר כזה ב10 דקות עבודה, לא יותר – ובכך נעסוק בפוסט הבא).
תנו ללקוחות לספר מדוע הם בוחרים בכם – ותופתעו מהתשובות…
ומה עושים עכשיו?
לאחר שיצרתם את עשרת היתרונות הייחודיים שלכם – כל מה שנשאר הוא לבחור כל פעם יתרון אחר –
ולעטוף אותו באמירה או פעולה שתמשוך את תשומת ליבם של המשתתפים.
תגובות