לפעמים שינויים בסיסיים בנראות של הטקסט יכולים לעשות הבדל גדול.
איך אפשר להגדיל את העניין סביב מה שכתבתם (לפעמים באופן דרמטי), רק באמצעות עיצוב נכון של התוכן?
נניח שהחלטתם ללכת למסעדה אחרי שקראתם ביקורות טובות על הפסטה שלה. הגעתם למקום וממש מתחשק לכם
להתיישב לאכול ספגטי פומודורו. אבל… השולחנות מלוכלכים, אי אפשר לשמוע אחד את השני מרוב רעש
ואם כל זה לא מספיק, אף אחד לא בא לקבל את פניכם.
מה הסיכוי שתישארו לאכול?
גם התוכן שלכם יכול להיות כתוב הכי טוב בעולם. אבל אם הוא יהיה דחוס, קטן ולא נגיש מספיק לעין –
יצא לגולשים החשק "לטעום" ממנו. ואז כל ההשקעה שלכם בתוכן איכותי עשויה לרדת לטמיון.
החדשות הטובות:
אפשר יחסית בקלות לשנות את הנראות של התוכן, כדי להנגיש אותו לעיניים של הקורא באמצעות שלושה כללים בסיסיים:
וודאו שהטקסט קריא
זה אומר לשים דבר ראשון לב לגודל הטקסט: כלל האצבע אומר שהפונט צריך להיות בגודל של 12 פיקסלים לפחות
(לשם המחשה, זה אומר גודל גופן 12 בוורד). רואים את הטקסט חזק וברור? מעולה. עכשיו חשוב לשים לב
שהרווח בין שורה לשורה נעים לעין, כדי להימנע מדבוקה דחוסה של מילים.
חלקו את הטקסט לכותרות משנה
כשהגולש נכנס לדף שלכם, הוא מקבל תוך 8-10 שניות החלטה אם להמשיך לקרוא או לא. את ההחלטה הזו הוא מבסס
בין היתר על סריקה מהירה של הדף. כדי לתת לו סיבה טובה להישאר, חשוב לחלק את הטקסט לכותרות משנה
שיעוררו את סקרנותו. על מנת להבליט את הכותרות מומלץ להגדיל אותן מעט, להדגישן ולהשתמש בצבע שונה
מזה של שאר הטקסט (ממש כמו שעשינו במאמר הזה: נראה אתכם מתעלמים מכותרות בולטות בצבע כתום)…
כמובן שהצבע של כותרות המשנה צריך להתאים לערכת העיצוב של האתר.
תמונה אחת שווה…
אם התוכן הוא המלך, תמונה טובה היא הכתר שמנצנץ על קודקודו. לצד המסרים המילוליים שהתוכן שלכם מעביר,
בחירה נכונה של תמונה יכולה להבליט אותם ולמשוך יותר תשומת לב. אפשר לעשות את זה באמצעות
רכישת תמונות ממאגרי תמונות, או שימוש במאגרי תמונות חינמיים (בהקשר זה, חיפוש פשוט בגוגל
של הביטוי "מאגרי תמונות חינמיים" אמור לעשות את העבודה).
אחרי שלמדנו איך להנגיש את התוכן מבחינת המראה, נשאר רק לכתוב אותו…
אם אתם מחפשים את ה"פוש" שיגרום לכם להתחיל, אולי תמצאו אותו כאן
תגובות