את התשובה לשאלה שלמעלה קיבלתי, לא תאמינו, תוך כדי צפייה בסרט הוליוודי טיפוסי.
הנה דרך יעילה במיוחד לגלות את התשובה – תוך 10 דקות עבודה.
מידי פעם אני אוהב ללכת לקולנוע. לראות סרט עם הרבה אקשן או קומדיה מצחיקה עד דמעות, כדי להתנתק קצת מהשגרה. אז לפני כמה שבועות הלכתי לראות את "שושבין להשכרה" – סרט קצת מצחיק וקצת ילדותי, שעשה את ההיפך. הוא חיבר אותי חזרה למציאות בתור בעל עסק, ולאחת השאלות שמעסיקות את כולנו: מהי אותה הבטחה ייחודית, שגורמת ללקוחות לבחור דווקא בנו?
מעשה שהיה, כך היה.
הגיבור של הסרט הוא דאג האריס – אדם מן השורה, שהולך להתחתן עם מישהי שלתפיסתו היא "מעל לרמתו". אבל ככל שיום החתונה הולך ומתקרב, דאג לא מצליח למצוא שושבין… פשוט כי אין לו חברים. אז כדי שארוסתו לא תגלה את האמת הלא-כל-כך נעימה, הוא נעזר בשרותיו של "שושבין להשכרה" – שמעמיד פנים ביחד עם משתפי פעולה נוספים שהם חברי ילדות שלו.
כדי לגרום לתרמית לעבוד, השושבין להשכרה צריך להכיר את דאג כמו שצריך. במסגרת אחת מפגישות העבודה שלהם, הוא שואל את דאג שאלה בסגנון "מה היא מצאה בך?" או "מה גרם לה לבחור בך?" והגיבור שלנו שותק במבוכה.
עם כל ההומור הילדותי של הסרט, הרגע הזה נגע בי.
בעיקר כי עמוק בפנים, מתחת לכל המסכות והעשייה ומנגנוני ההגנה – אנחנו רוצים דבר אחד בלבד. שיאהבו אותנו. זה הכול! והכמיהה הזו זועקת בתור בעל עסק, שרוצה שאנשים יבחרו בו פעם אחר פעם. שרוצה לדעת למה בכלל בוחרים בו? מה כל כך מיוחד בו ובמה שהוא עושה?
ואז, תוך כדי צפייה בסרט, הבנתי.
הבנתי שלפעמים גם אנחנו זקוקים למישהו (או משהו) מבחוץ שיזכיר לנו למה אנחנו מיוחדים. שיזכיר לנו מה גורם לאחרים לבחור בעסק שלנו, פעם אחר פעם. גם בשביל ההרגשה הטובה, וגם כדי לזקק את ההבטחה הייחודית שלנו ולהפיץ אותנו לעולם – בין היתר באמצעות כתיבת מאמרי מומחה וכתיבת תכנים לאתר. והמשהו הזה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לכם.
אז מהו הרכיב הסודי שלכם?
כדי לענות על השאלה הזו, אפשר להשתמש בשני כלים פשוטים אבל ממש יעילים. האחד יותר נפוץ, השני קצת פחות.
שיטה ראשונה: המלצות!
אני יודע, זה נשמע טריוויאלי. ובכל זאת, לפעמים יש לנו נטייה (אולי מתוך מבוכה), "לנפנף" מחמאות שמופנות לכיווננו. ואני אומר: כתבו עליכם המלצות? קראו אותן בעיון ובמלוא הרצינות – ותוכלו להפיק מהן יתרונות ייחודיים שאפילו לא חשבתם עליהם. כמובן שעל הדרך, גם הלב שלכם יתרחב.
הנה דוגמה שממחישה כמה כוח יש להמלצה (וגם מאפשרת לי קצת להשוויץ :))
לכל אחד מאתנו יש המלצות מחממות (ומחדדות) כאלה בבוידעם. פשוט צריך להוציא אותן לאור.
שיטה שנייה: סקר שביעות רצון
הרבה חברות כבר עושות את זה: מרשתות מזון מהיר ועד (לא תאמינו) מוסכים! כן כן: בסיום כל טיפול מתקשרים אלי ממרכז השירות כדי לוודא שהכול תקין. אז למה כדאי גם לכם לעשות סקרי שביעות רצון?
בדיוק בגין אותן הסיבות שהזכרנו מקודם – ובראשן חידוד ההבטחה הייחודית של העסק. ויש עוד סיבה טובה אחת: ברגע שאנחנו מבקשים משוב מהלקוחות שלנו, הם זוכרים אותנו לטובה כי אנחנו באמת מתעניינים בהרגשה שלהם – ולא רק בכסף שהם משלמים.
והחדשות הממש טובות: לא תאמינו כמה פשוט לבנות סקר כזה בכלי הסקרים של גוגל. תוך 10 דקות תוכלו לבנות סקר, ולשלוח ללקוחות שלכם לינק למילוי שלו.
הנה דוגמא לסקר שביעות רצון שיצרתי באמצעות כלי הטפסים של גוגל. מיד נעבור על הפעולות שצריך לעשות כדי ליצור טופס כזה ברמה הטכנית, אבל תחילה: איך מנסחים שאלות לסקר?
- קצר וקולע – כדי לגרום לכמה שיותר לקוחות למלא את הסקר, חשוב מאוד לא להעמיס יותר מידי שאלות. 5 שאלות פתוחות יכולות לתת לכם מספיק מידע, בלי להעניק ללקוח את ההרגשה שהוא הולך לעבור פסיכומטרי.
- שאלות פתוחות במקום שאלות סגורות – הימנעו משאלות שהתשובה עליהם היא "כן" או "לא" ("למשל האם אתה מרוצה?"). זכרו שהמטרה היא לקבל כמה שיותר מידע, ולכן למשל אפשר לשאול "ממה אתה מרוצה?" או "איזה דברים אהבת"?
- נקודות לשימור ונקודות לשיפור – שאלו את הלקוח (בשאלות נפרדות) ממה הוא היה מרוצה וגם: מה באפשרותכם לשפר בפעמים הבאות? קבלת משב כנה ואמתי תסייע לכם להגדיל עוד יותר את שביעות הרצון בהמשך.
אז יוצרים סקר שביעות רצון תוך 10 דקות?
נכנסים לחשבון GMAIL (או פותחים אחד חדש).
לאחר שמתחברים, לוחצים על תפריט האפליקציות בחלקו העליון של המסך
ובוחרים ב DRIVE:
לוחצים על כפתור "צור" ובוחרים "טופס" בתפריט שנפתח:
וכאן מתחיל כל הכיף…
מתחילים בהזנת הכותרת – למשל "סקר שביעות רצון":
ממשיכים עם הזנת השאלות: זו יכולה להיות שאלה עם בחירה מרובה, שאלה פתוחה או סוגים נוספים של שאלות שמופיעים בטופס. אנחנו נתמקד כפי שאתם מנחשים בשאלות הפתוחות:
מה עושים?
- מזינים את נוסח השאלה
- בוחרים בסוג שאלה את "טקסט פסקה"
- ואם רוצים שהמענה על שאלה זו יהיה חובה, מסמנים את התיבה "שאלה נדרשת"
כך זה נראה:
ממשיכים באותה הצורה ליצור את כל השאלות של הסקר ו… זהו!
אפשר כמובן גם לבחור ערכת עיצוב מדליקה ולצפות בתצוגה מקדימה של הטופס, באמצעות הכפתורים הבאים הממוקמים בסרגל העליון:
כל שצריך לעשות כעת הוא ללחוץ על כפתור "שלח טופס", ולהעתיק את הלינק שיפנה את לקוחותיכם אל הסקר.
בפעם הבא שתתחברו לגוגל DRIVE ותקליקו על הסקר, יוצגו לכם בקובץ אקסל הנתונים של כל הסקרים שמולאו ע"י הלקוחות שלכם…
מצחיק לחשוב מאיפה בכלל התחיל הפוסט הזה: מסרט הוליוודי קיטשי בבית קולנוע. נשבע לכם שלא התכוונתי. כנראה שגם סרטים צריך לדעת לבחור. בכל זאת, יצאתי לסרט כדי להתנתק מהשגרה… אהבתם את הכלים שסקרתי בפוסט? מוזמנים להגיב כאן למטה:
תגובות