לדבר עם לקוחות ולהסביר להם על מ- א' ועד ת' על המוצר או השירות כולנו יודעים.
אז איך אפשר להפוך את השיחה הזו ממש למאמר קולח?
מדהים איך אנחנו יכולים לדבר בלי סוף על העסק שלנו, אבל מהרגע שבו אנו פותחים מסמך וורד ריק, פתאום נגמרות לנו המילים. אני קורא לזה "תסמונת הדף הלבן". ואני שואל: לדבר עם הלקוח ולספק לו הסברים מקצועיים, אתם יודעים? (תרגישו חופשי להנהן)… אז אחרי שהתגברנו על האויב מס' 1 של תהליך הכתיבה, הנה דרך פשוטה להפוך את השיחה עם הלקוח למאמר קולח.
הכלל השני: לתמלל שיחה עם לקוח
יושבים עם חבר לשיחה, ומסבירים לו במילים שלכם מה אתם רוצים להגיד במאמר שתכתבו.
ממש כאילו יושב מולכם לקוח. זו יכולה להיות שיחה על טרנדים בתחום,
על איך בוחרים מוצר או שירות, מדריך שימוש, אוסף של טיפים –
או כל נושא אחר שיכול לעניין את הלקוחות שלכם. כל שצריך לעשות הוא להקליט את השיחה
(בכל סמארטפון תוכלו למצוא או להוריד אפליקציית הקלטה) ולהתחיל לדבר.
ומה הלאה? חשוב לזכור שכתיבה טובה היא לא יותר מאשר שיחה בגובה העיניים עם הגולש.
אחרי שאמרנו את זה – מתיישבים מול המחשב, מאזינים לשיחה ופשוט מתמללים אותה.
המילים כבר יזרמו מעצמם לתוך הדף – לכם רק יישאר ללטש את הניסוח של הדברים שאתם עצמכם אמרתם.
בהנחה שאתם "שוחים בחומר" והצלחתם במהלך השיחה עם "הלקוח" לעורר סקרנות,
אין שום סיבה שלא תצליחו להעביר את העניין הזה גם לדף.
הכלל השלישי: בוחרים את הפתיח
אם גם אתם שואלים את עצמכם איך פותחים את המאמר, הנה מספר הצעות הגשה:
- לפתוח עם נתונים מספריים מסקרנים, שמתחברים למסר שאתם רוצים להעביר:
למשל, יועץ עסקי שכותב מאמר על שבירת חסמים, יוכל לפתוח
עם הנתון לפיו 7 מתוך 10 עסקים נסגרים תוך 5 שנים. ומה גורם לשלושה הנותרים להצליח? - שימוש בחוויה אישית או אנקדוטה הקשורה לנושא הכתיבה –
כך למשל השתמשתי בסיטואציה ביזארית מתוך תכנית ריאליטי, כדי להמחיש איך מנסחים מסר מעורר תיאבון. - לעורר צורך מרכזי באמצעות שאילת שאלה – ממש כפי שעשינו בפתיח של המאמר הזה…
כשאתם מצוידים בשלושת הכללים, עכשיו הגיע התור שלכם לכתוב.
לא תאמינו כמה זה קל (עד שלא תנסו)…
כתיבה מהנה!
תגובות