רוב בעלי העסקים שאני פוגש, משקיעים הרבה זמן ומחשבה ביצירת דפי נחיתה. האם ההשקעה הזו משתלמת? האם בשורה התחתונה, דף הנחיתה מייצר עבודה? המספרים מלמדים ש- 97 מתוך 100 גולשים שייכנסו לדף, יצאו ממנו בלי להגיד שלום (ובלי לבצע את הפעולה הרצויה). ככה זה כשמבצעים כמעט כל טעות אפשרית בכתיבת התוכן…
רוב בעלי העסקים שאני פוגש, משקיעים הרבה זמן ומחשבה ביצירת דפי נחיתה. האם ההשקעה הזו משתלמת? האם בשורה התחתונה, דף הנחיתה מיצר עבודה? המספרים מלמדים ש- 97 מתוך 100 גולשים שייכנסו לדף, יצאו ממנו בלי להגיד שלום (ובלי לבצע את הפעולה הרצויה). ככה זה כשמבצעים כמעט כל טעות אפשרית בכתיבת התוכן…
אז מה מבריח את הגולשים
(היישר לזרועות המתחרים)?
כשעולים על הכביש ורוצים להגיע ליעד, צריך לציית לחוקי התנועה. כשרוצים להניע את הגולש לבצע את הפעולה הרצויה, צריך להישמע לחוקיות של עולם הכתיבה השיווקית. ברוב המקרים זה לא קורה ודף הנחיתה לא עושה את העבודה, בגלל 4 טעויות קריטיות:
טעות #1: הגולש לא מבין מדוע לבחור דווקא בך – מה ההבטחה הייחודית שלך? אם התשובה לא תהיה ברורה לגולש תוך 7 שניות, הוא כנראה ימשיך הלאה.
טעות #2: להישמע בדיוק כמו המתחרים – אם דף הנחיתה שלך יהיה כתוב כמו 100 דפים אחרים בתחומך, מה הסיכוי שהגולש יבחר דווקא בך? ניחשת נכון, 1 ל- 100.
טעות #3: לכתוב אינפורמטיבי ולא שיווקי – להסביר לגולש מה זה ביטוח בריאות? זה לא מספיק. השאלה היא מה יצא לו מלעשות את הביטוח דווקא אצל סוכן ביטוח ספציפי, ולא אצל המתחרים שלו.
טעות #4: אי ציות לחוקי התנועה השיווקית – כתיבה שמניעה לפעולה היא תוצאה של חוקיות ברורה. מי שלא מקפיד עליה מקבל קנס, בדמות זליגת גולשים מהאתר.
טעות #1: הגולש לא מבין מדוע לבחור דווקא בך – מה ההבטחה הייחודית שלך? אם התשובה לא תהיה ברורה לגולש תוך 7 שניות, הוא כנראה ימשיך הלאה.
טעות #2: להישמע בדיוק כמו המתחרים – אם דף הנחיתה שלך יהיה כתוב כמו 100 דפים אחרים בתחומך, מה הסיכוי שהגולש יבחר דווקא בך? ניחשת נכון, 1 ל- 100.
טעות #3: לכתוב אינפורמטיבי ולא שיווקי – להסביר לגולש מה זה ביטוח בריאות? זה לא מספיק. השאלה היא מה יצא לו מלעשות את הביטוח דווקא אצל סוכן ביטוח ספציפי, ולא אצל המתחרים שלו.
טעות #4: אי ציות לחוקי התנועה השיווקית – כתיבה שמניעה לפעולה היא תוצאה של חוקיות ברורה. מי שלא מקפיד עליה מקבל קנס, בדמות זליגת גולשים מהאתר.
בעשור האחרון אני מלווה מאות עסקים וארגונים, באמצעות הפורמולה שרקחתי לכתיבת תוכן ממיר: תוכן שמניע את הגולשים לבצע את הפעולה הרצויה, ומונע טעויות יקרות.
בניית פרופיל לקוח, והכרת הצרכים הכי עמוקים שלו (שחלקם מסתתרים מתחת לפני השטח).
זיקוק ההבטחה הייחודית שלך – שאין לאף אחד מהמתחרים (כולל רכיבים שאפילו לא שמת לב לקיומם).
כתיבה בגישת האבטיח המרובע – יצירת אריזה מילולית יוצאת דופן, שתבליט אותך ביחס למתחרים.
ציות לחוקי הכתיבה השיווקית – באופן שיניע יותר גולשים לביצוע הפעולה הרצויה.
ארגז כלים דיגיטלי – שיאפשר לך להגדיל את התנועה לדף הנחיתה ממגוון ערוצים, ולייצר מערכות יחסים מתמשכות.
ליווי משלב אפיון האתר ועד הטמעת התכנים בדף – יאפשר לתכנים למשוך הרבה יותר תשומת לב.
מגיל קטן ניסיתי להיות כמו כולם,
עד שהבנתי שלהיות שונה – זה יתרון!
למרות שמאוד רציתי להיות כמו כולם, לא ממש הצלחתי.
המציאות הזו תסכלה אותי במשך עשורים, עד שבמקום להילחם בטבע שלי, החלטתי פשוט להעניק לו ביטוי. הרבה דברים טובים קרו מאותה נקודה.
הבנתי שבמקום לטשטש את הזהות הפנימית – הכי נכון להבליט אותה.
לאורך העשור האחרון, זו האמונה שמלווה אותי גם בשיווק: כדי לבלוט בין אלפי גירויים שיווקיים, רקחתי פורמולה שמפיצה את הבשורה הייחודית של מאות עסקים. בעזרת הפורמולה הזו אני כותב תכנים לעסקים, ומנחה סדנאות כתיבה שמאפשרות למשתתפים לכתוב בכוחות עצמם.
מגיל קטן ניסיתי להיות כמו כולם, עד שהבנתי שלהיות שונה – זה יתרון!
למרות שמאוד רציתי להיות כמו כולם, לא ממש הצלחתי.
המציאות הזו תסכלה אותי במשך עשורים, עד שבמקום להילחם בטבע שלי, החלטתי פשוט להעניק לו ביטוי. הרבה דברים טובים קרו מאותה נקודה.
הבנתי שבמקום לטשטש את הזהות הפנימית – הכי נכון להבליט אותה.
לאורך העשור האחרון, זו האמונה שמלווה אותי גם בשיווק: כדי לבלוט בין אלפי גירויים שיווקיים, רקחתי פורמולה שמפיצה את הבשורה הייחודית של מאות עסקים. בעזרת הפורמולה הזו אני כותב תכנים לעסקים, ומנחה סדנאות כתיבה שמאפשרות למשתתפים לכתוב בכוחות עצמם.
תגובות