נסו להיזכר בביקור האחרון שלכם בסופר. בבואכם לחפש אבקת כביסה, נניח, באיזה מדף התמקדו מאמצי החיפוש? באופן אוטומטי, מבלי שאפילו נשים לב, עינינו נשואות למדף שנמצא בגובה העיניים בעוד המדף התחתון זוכה לתשומת לב מועטה (אם בכלל). מטבע הדברים קשה לפספס את מה שנמצא לנו מול העיניים, ובעקרון פשוט ויעיל זה משתמשים בסופר כדי למקד את תשומת ליבנו במוצרים הרצויים מבחינתם (שהם לרוב גם המוצרים היקרים יותר).
כעת, כאשר אתם מתרכזים באבקות הכביסה שנמצאות בגובה העיניים, איזה מהן תמשוך את תשומת הלב שלכם יותר? מבט חטוף לא יגלה לכם בהכרח מהי אבקת הכביסה הטובה ביותר, אך כן יגרום לכם לקבל החלטה מהירה תוך שניות בודדות. הכיצד? מבחינתכם כל אבקות הכביסה הן אותו הדבר, אך האריזה המושכת ביותר היא זו שתרכז את מרב תשומת הלב. זה יכול להיות שימוש בצבעים בולטים, מארז מושך או מסר מסקרן. מה לכל אלו ולשיווק העסק באינטרנט?
הקשר בין כתיבה שיווקית לקניות בסופר
גם בסופר וגם באינטרנט, תהליך הקנייה מורכב משלושה רבדים:
המיקום (מדף בגובה העיניים, זוכרים?) – גוגל הוא כאמור המלך הבלתי מעורער של ג'ונגל המידע האינטרנטי.
לכן, ככל שהמיקום שלכם בגוגל יהיה גבוה יותר, כך החשיפה לה תזכו תהיה רבה יותר. לשם המחשה, העמוד הראשון של תוצאות החיפוש זוכה ל 97% מתנועת הגולשים, בעוד כל שאר העמודים זוכים ל 3% ביחד. לכן, כתיבת תוכן לאתרים צריכה להיות ידידותית למנועי החיפוש, תוך שילוב אלמנטים שיקדמו את התוכן במנועי החיפוש (שעליהם נרחיב בפוסט הבא).
האריזה השיווקית – בעולם הווירטואלי האריזה שעוטפת את המוצר או השירות היא התוכן – עד כמה הוא מעניין? מדבר בשפתו של קהל היעד? משכנע אותו לבצע רכישה? בפוסטים הבאים נסקור טכניקות אפקטיביות של כתיבה שיווקית מקצועית.
המוצר או השירות – איכותו היא זו שתקבע האם ההזדמנויות שייצרו תהליכי השיווק יתורגמו לקנייה חוזרת.
כמובן שטיב המוצר או השירות הוא הוא הבסיס להצלחה, ובלעדיו גם מנגנון שיווק משומן יתקשה לספק תוצאות.
תפקידה של כתיבה לאתרי אינטרנט הוא למעשה ליישם את אותו מנגנון שיווקי שעובד בכל סופר, כדי לייצר עבורכם כמה שיותר הזדמנויות עסקיות. תחילה באמצעות השגת מיקום בולט במנועי החיפוש שיאפשר לגולשים רבים להיחשף אליכם, ובהמשך באמצעות כתיבת תוכן שתמשוך את תשומת ליבם ותקרא לפעולה. בהנחה שהמוצר או השירות יעשו את העבודה, מעגל הלקוחות שלכם ילך ויגדל בהתמדה.
אז איך מתחילים?
מיד יוצאים לדרך עם הכתבה הבאה בסדרה: כתיבה לאתרי אינטרנט – צעד שני.
תגובות