משיכה קטלנית: איך לכתוב מדריך חינמי

משיכה קטלנית: איך לכתוב מדריך חינמי ​

"כותבים ומרוויחים":
מדריך מעשי ליצירת הכנסה מעולם הכתיבה.


היי, כיף לראות אתכם!

ברוכים הבאים לצעד השני של "כותבים ומרוויחים" – מדריך מעשי ליצירת הכנסה מעולם הכתיבה.

בפעם הקודמת הבנו שהמפתח להגדלת ההכנסה מעולם הכתיבה, הוא להבין איך לסייע לעסקים להגדיל את ההכנסות ואת כמות הלקוחות. ממש כמו שאנשים נעמדים בתור לרופא שעוזר להם להיפטר מכאבים, כך בעלי עסקים נעמדים בתור אצל כותבי תוכן שיודעים לסייע להם להגדיל את ההכנסות. אחרי הכל, איזה עסק לא רוצה יותר לקוחות ויותר מכירות?

לכן, בשלב הראשון למדנו איך להפוך גולשים קרים ללקוחות נלהבים באמצעות המשפך השיווקי. אחרי שהבנו את המכניזם של המשפך, השאלה היא איך לכתוב את תוצריו השונים כדי לסייע לבעל העסק להגדיל את ההכנסות?

הו. על זה בדיוק רציתי לדבר. אחרי שהכרנו את שלבי המשפך, בואו נבין איך לכתוב את כל אחד מהתוצרים שלו. נתחיל עם כתיבת המדריך החינמי, שימשוך את תשומת הלב של הגולשים ויכניס אותם אל תוך השלב הראשון במשפך. 

שלב ראשון במשפך השיווקי – משיכה:

מטרת השלב בראשון במשפך השיווקי היא להעניק ערך חינמי, שיצור מודעות לקיום העסק ויאפשר לגולש להתחיל לסמוך עליו. אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות מדריך שמעניק ערך חינמי.

המדריך החינמי אמור להעניק ללקוח הפוטנציאלי טעימה מהמוצר או השירות, ללא התחייבות כלשהי מצדו. בהקשר הזה אני נזכר בדוכני חברת Mr. Pretzels, שבהם מכינים פרעצלס מפתים מכל מיני סוגים. כדי למשוך תנועה לדוכן, הם מכינים מגש טעימות ממנו העוברים ושבים יכולים ליהנות. כמובן שתמיד יהיו את אלה שיטעמו ולא יחזרו, ותמיד יהיו את אלה (מגלגל עיניים למעלה) שלא יעמדו בפני החולשה שלהם לבצק – וירכשו כמה פרצעלס כדי שחלילה לא יגוועו ברעב.

אותו עיקרון בדיוק פועל כשאנחנו מכינים מדריך חינמי: הוא מעודד כמה שיותר אנשים לטעום, ואם הוא מספיק מעורר תיאבון, חלקם ישמחו לשלם כדי לקבל עוד.

איך מגבירים את התיאבון? תמונה של בייגלה חם תמיד עובדת 🙂 

 

והנה עוד טכניקה שעובדת: לכתוב מדריך חינמי בנושאים שמעניינים את הלקוח. זה בדיוק מה שאנחנו הולכים ללמוד.

קווים מנחים לבניית המדריך החינמי

איך בוחרים נושא – שיפיל את הגולש מהכיסא?

השאלה שמעסיקה הרבה מאוד אנשים היא ממה להתחיל ועל מה לכתוב.

כדי לענות על השאלה הזאת, צריך להכיר את קהל היעד שאמור להוריד את המדריך שתכתבו: מה מאפיין אותו? מה הוא צריך? מה הוא מחפש? ככל שהתשובות יהיו יותר ספציפיות, כך תוכלו לכתוב מדריך שיקלע בול לצרכיו, וייצור אימפקט משמעותי.

ההכרות עם קהל היעד עוברת דרך בניית פרופיל לקוח. היכולת להכיר את הלקוח ומאפייניו היא תורה שלמה שאני מלמד בקורסי כתיבה שיווקית, ומטבע הדברים לא נוכל להתייחס כאן לכולה. עם זאת, בשורות הבאות ניגע בכמה מהמפתחות שיאפשרו לכם להכיר טוב יותר את הלקוחות הפוטנציאליים, כדי לכתוב את המדריך החינמי.

5 שאלות המפתח לבניית פרופיל לקוח:

  1. מהם מאפייני הלקוח? הכוונה היא למאפיינים דמוגרפיים כגון מגדר, טווח גילאים, מצב סוציו-אקונומי, מצב משפחתי, מיקום גיאוגרפי ועוד. כל אחד מהמאפיינים האלה יכולים להשפיע על נושא המדריך: כך למשל אם נכתוב מדריך עבור מאמנת זוגית שפונה בעיקר לנשים, נתמקד בקשיים שלהן במערכת הזוגית (שיהיו כנראה שונים מהקשיים שמאפיינים גברים).

    איך משפיע המיקום הגיאוגרפי על בחירת נושא למדריך? אם למשל מעצב פנים מחפש לקוחות באזור ת"א שבו מחירי הנדל"ן גבוהים והדירות יחסית קטנות, המדריך שתכתבו עבורו יוכל להתמקד נושא הבא: עיצוב דירות קטנות – איך לנצל כל סנטימטר.

    ככל שתכירו בצורה טובה יותר את המאפיינים של הלקוחות הפוטנציאלים, כך תוכלו לכתוב מדריך רלוונטי ושימושי, שישאיר אותם עם טעם של עוד.

  2. מהם הצרכים והכאבים המרכזיים של קהל היעד? מאמן כושר יודע למשל שלקראת הקיץ הרבה אנשים שואלים את עצמם איך הם ייראו בבגד ים ואיך להשטיח את הבטן. בהתאם לכך הוא יוכל לכתוב מדריך בסגנון "הכן גופך לקיץ: המדריך לחיטוב הגוף תוך 4 שבועות".

  3. באיזה פתרון נרצה להתמקד? זה המקום להיות כמה שיותר ספציפיים. לדוגמא, יש הרבה מאוד יישומים לעולם הסטיילינג, ויש הבדל של שמיים וארץ בין סטיילינג לפגישה עסקית לבין סטיילינג לדייט.

  4. איזה ערך תרצו להעניק לגולשים? אחרי שהבנו מהו הפתרון בו נרצה להתמקד, זה השלב שבו נעשה זום אין ונחליט על איזה היבטים של הפתרון נרצה לשים דגש במדריך. אם נחזור לאותו מאמן כושר שרוצה לסייע לאנשים להתחטב לקראת הקיץ – האם הוא ירצה להתמקד בחיטוב הירכיים? בהשגת בטן שטוחה? בטעויות שמונעות מאתנו להגיע אליה? בדרכים שיגרמו לנו להתמיד לאורך זמן?

  5. מהי ההבטחה הייחודית של המדריך? ככל שיותר אנשים יבינו מה הערך שהם יקבלו במדריך, וככל שחשיבותו תהיה גבוהה יותר, כך יותר אנשים יורידו את המדריך ויעשו בו שימוש.

 

בשלב הזה אתם אמורים להכיר טוב יותר את הלקוחות הפוטנציאליים, באופן שיאפשר לכם לחשוב על רעיונות למדריך שידבר אליהם. אך גם אחרי שבחרתם נושא למדריך – איך כותבים אותו? כדי לענות על השאלה הזו, בואו נכיר את סוגי המדריכים המרכזיים.

 

איך כותבים? סוגי מדריכים מרכזיים

מדריכי How To

מדריכים שמלמדים איך לפתור בעיה כלשהי או לבצע פעולה מסוימת, צעד אחר צעד. למשל, איך לאלף את הכלב לעשות צרכים בחוץ. מדריך מהסוג הזה יציג את הצעדים הדרושים, ויפרט מה כולל כל צעד בדרך לאילוף הכלב. אפשר לומר שזה ממש מדריך How-How…

טמפלטים

מדריך הכולל תבניות מוכנות מראש, למשל טמפלט לבניית הצעת מחיר או תבנית מוכנה לכתיבת דף נחיתה.  מדריכים אלו פופולריים מאוד בשל העובדה שהם פרקטיים וחוסכים ללקוחות פוטנציאליים הרבה מאוד מאמץ. הכלי הזה כל-כך יעיל, שבמסגרת תכנית ההכשרה לכותבים נכיר תבניות מוכנות לכתיבת מדריך חינמי, לכתיבת מאמרים וכתיבת דפי נחיתה שמניעים לפעולה.

ארגז כלים

מדריך מהסוג הזה מרכז כלים ומקורות שונים, שיסייעו לגולש להגיע לפתרון. כך למשל מדריך לסגירת המינוס יוכל לרכז הפניות לכלים חינמיים שונים שיובילו לניהול חכם של התקציב המשפחתי, מאפליקציות לניהול תקציב ועד אתרי השוואות מחירים ופתרונות שיובילו לחיסכון כספי.

סיפור מקרה

במדריך מהסוג הזה נתאר איך הגיע לבעל העסק לקוח עם צורך מסוים, כיצד הצורך הזה קיבל מענה ועד כמה עמוק השינוי שחוללה התוצאה הסופית. לדוגמה, מנהל קמפיינים יוכל לכתוב איך בתקציב של 1,000 ₪ הוא סייע לבעל העסק להכפיל את כמות הלקוחות, ומהן הפעולות שהובילו לתוצאה, ויכולות לשמש גם גולשים נוספים שרוצים להגדיל את המכירות במינימום מאמץ.

הצ'קליסט

רשימה של פעולות שצריך לבצע כדי להגיע לתוצאה הרצויה. למשל, בעבר כתבתי את הצ'קליסט לכתיבת דפי נחיתה מניבים. דוגמא נוספת: 10 הדברות לעיצוב הבית בתקציב שפוי.

מדריכי How To

מדריכים שמלמדים איך לפתור בעיה כלשהי או לבצע פעולה מסוימת, צעד אחר צעד. למשל, איך לאלף את הכלב לעשות צרכים בחוץ. מדריך מהסוג הזה יציג את הצעדים הדרושים, ויפרט מה כולל כל צעד בדרך לאילוף הכלב. אפשר לומר שזה ממש מדריך How-How…

טמפלטים

מדריך הכולל תבניות מוכנות מראש, למשל טמפלט לבניית הצעת מחיר או תבנית מוכנה לכתיבת דף נחיתה.  מדריכים אלו פופולריים מאוד בשל העובדה שהם פרקטיים וחוסכים ללקוחות פוטנציאליים הרבה מאוד מאמץ. הכלי הזה כל-כך יעיל, שבמסגרת תכנית ההכשרה לכותבים נכיר תבניות מוכנות לכתיבת מדריך חינמי, לכתיבת מאמרים וכתיבת דפי נחיתה שמניעים לפעולה.

ארגז כלים

מדריך מהסוג הזה מרכז כלים ומקורות שונים, שיסייעו לגולש להגיע לפתרון. כך למשל מדריך לסגירת המינוס יוכל לרכז הפניות לכלים חינמיים שונים שיובילו לניהול חכם של התקציב המשפחתי, מאפליקציות לניהול תקציב ועד אתרי השוואות מחירים ופתרונות שיובילו לחיסכון כספי.

סיפור מקרה

במדריך מהסוג הזה נתאר איך הגיע לבעל העסק לקוח עם צורך מסוים, כיצד הצורך הזה קיבל מענה ועד כמה עמוק השינוי שחוללה התוצאה הסופית. לדוגמה, מנהל קמפיינים יוכל לכתוב איך בתקציב של 1,000 ₪ הוא סייע לבעל העסק להכפיל את כמות הלקוחות, ומהן הפעולות שהובילו לתוצאה, ויכולות לשמש גם גולשים נוספים שרוצים להגדיל את המכירות במינימום מאמץ.

הצ'קליסט

רשימה של פעולות שצריך לבצע כדי להגיע לתוצאה הרצויה. למשל, בעבר כתבתי את הצ'קליסט לכתיבת דפי נחיתה מניבים. דוגמא נוספת: 10 הדברות לעיצוב הבית בתקציב שפוי.

 

בחרתם את הנושא ואת סוג המדריך? הנה כללי המפתח שיסייעו לכם לכתוב אותו.

 

4 רכיבי המפתח של כל מדריך

לא משנה מהו סוג המדריך שתבחרו לכתוב, חשוב שהוא יכלול 4 רכיבי מפתח:

אז מה היה לנו?

למדנו איך להתחיל את תהליך חימום הליד, באמצעות כתיבת מדריך חינמי שימשוך את תשומת ליבו של הגולש ויפתח מערכת יחסים חדשה. בצעד הבא נלמד איך לתחזק את מערכת היחסים עם הגולשים שנרשמו למדריך.

רוצים לכתוב ולהרוויח טוב

זה בדיוק מה שנלמד לעשות ביחד במסגרת הקורס "לכתוב ולהרוויח טוב":
תכנית ההכשרה שתאפשר לכם להרוויח מהאהבה לכתיבה – והכל תוך 4 מפגשים.
במהלך הקורס נכיר כלים שעובדים בשטח, נתרגל אותם בכיתה, ונתחיל לבנות תיק עבודות – שיפתח לכם דלתות.

תגובות

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן