בפוסטים האחרונים כתבנו על משמעות השינויים שמבצעת גוגל כדי לספק חווית שימוש טובה יותר, כגון עדכון פנדה ומנגנון Instant Pages. עדכון נוסף הוא הוספת היכולת לבצע חיפוש קולי, מה שנקרא ללא ידיים (או מקלדת), המכוון ישירות למשתמשי הסלולר. יש לכך סיבה טובה: שוק הטלפונים החכמים ממשיך לצבור תאוצה. על פי נתונים שמספקת חברת המחקר IDC, עולה שבסיום שנת 2010 חל גידול מטאורי של 87% במכירות של סמארטפונים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. נתון מעניין נוסף הוא שכיום לכל אדם חמישי יש כבר טלפון חכם. וכאשר האינטרנט יוצא מגבולות המחשב האישי לעבר הטלפון הנייד בהיקפים גדולים, כדאי להקדיש תשומת לב מיוחדת לכתיבה שיווקית לסלולר.
כתיבה שיווקית לסלולר – האם יש הבדל?
אנחנו מנחשים מהי משאלת הלב שלכם, ואתם בוודאי יודעים מה התשובה… כפי שאתרי אינטרנט מותאמים לגלישה סלולרית מבחינת ממשק המשתמש והנראות, כך יש לבצע התאמות בתוכן כדי לא לאבד את הגולש. על מה חשוב להקפיד? ראשית חשוב לזכור שבשל ממדיו הקטנים של הטלפון החכם הוא אינו מיועד לקריאת מאמרים ארוכים כאורך מסך 20 אינץ'. יותר מכך, גלישה סלולרית מסייעת הרבה פעמים בהעברת הזמן ברגעים מתים – בין פגישות, בנסיעה, בהפסקה וכו'. בדרך כלל מדובר בפרקי זמן קצרים בהם אין את הזמן או הרצון להתעמק במסרים מורכבים. אז מהם הכללים של כתיבה שיווקית לסלולר?
כתיבה שיווקית לסלולר – עשה ואל תעשה
ישר ולעניין – עשו לגולש את החיים קלים. גשו ישר ולעניין, עם ניסוחים קצרים וברורים. את סיפורי הרקע אפשר להשאיר לאתר עצמו.
KIS – Keep it simple! אתם יודעים מה מעניין את הגולש? תנו לו את מה שהוא מחפש בלי להסתבך עם מסרים מורכבים. קופירייטינג חד יכול להעביר את המסר במילים בודדות.
סדר עדיפויות – במיוחד בכתיבה שיווקית לסלולר, לא כדאי לפרסם פוסטים ארוכים. מתלבטים מה להוריד? מידע שימושי, עצות וטיפים מעשיים כדאי לתעדף, על כל השאר אפשר לוותר.
שנעבור למחשב? אם הצלחתם לסקרן את הגולש, אחד הדברים הראשונים שהוא ירצה לעשות הוא לשלוח לעצמו (או לחבריו) קישור למאמר, שיאפשר לו לקרוא אותו בצורה מעמיקה יותר במחשב האישי. לכן חשוב להוסיף כפתור לשליחת המאמר במייל.
הזמן קצר והתחרות מרובה – אל תפספסו את הלקוחות שלכם בסלולר!
תגובות