היי,
כיף שהגעתם!
אני מניח שהסיטואציה הבאה מוכרת לכם מקרוב: הרבה מאוד אנשים שאני פוגש אומרים שמאז ומתמיד הם אהבו כתיבה, שאומרים להם שהם מוכשרים בזה ועכשיו הם רוצים לעשות מזה כסף.
החדשות הטובות הן שהביקוש לכותבים הוא עצום! לכן, בין אם אתם רוצים להתפרנס ממה שאתם אוהבים ובין אם אתם רוצים לייצר הכנסה נוספת באמצעות מקצוע מבוקש, תוכלו למצוא את מבוקשכם בעולם הכתיבה השיווקית.
בתמונה: מנחה סדנת כתיבה שיווקית למנהלות בתי ספר
היי, אני אלעד הירש, ואני… מכור למילים. במשך קרוב לעשור נושם את עולם הכתיבה השיווקית, ורוקח תכנים עבור מאות עסקים וארגונים. את דרכי בתחום התחלתי בשנת 2010, עם אפס ניסיון בכתיבה (אם לא מחשיבים את הברכות שכתבתי בחרוזים לאירועים המשפחתיים)…
את עולם הכתיבה השיווקית החלטתי להכיר מהעשייה בשטח: כדי לצבור ניסיון, נרשמתי לאתרי פרילנסרים והתחלתי לכתוב תכנים שיווקיים תמורת… 40 ₪ לדף. רק שיהיה ברור, בכל דף כזה השקעתי שעות רבות (כך שלשם המחשה, כדי לקנות טי-שרט פשוט שעולה 40 שקל, הייתי צריך לעבוד 3-4 שעות)…
מאז ועד היום, השקעתי עשרות אלפי שעות בהבנת החוקיות של עולם הכתיבה השיווקית,
ובפיתוח כלים שמניעים גולשים לפעולה. במקום להיות מקובע לתיאוריות, למדתי במציאות איזה כלים עובדים, ושכללתי אותם עם השנים. באמצעות הכלים האלה, אני מלווה מאות עסקים וארגונים שרוצים להגדיל את ההכנסות באמצעות שימוש חכם במילים.
בין לקוחותיי, בעבר ובהווה:
בישראל פועלים למעלה מחצי מיליון עסקים, לכולם יש מכנה משותף ברור: כולם רוצים לגייס לקוחות ולהגדיל את ההכנסות. אחת הדרכים לעשות את זה, היא באמצעות תכנים שמניעים את הלקוח לבצע את הפעולה הרצויה. זו הסיבה שכמעט כל עסק שאתם מכירים, עושה שימוש במילים כדי להגדיל את ההכנסות: בין אם מדובר בתכנים לאתר, תכנים לדפי נחיתה, פוסטים ברשתות החברתיות, דיוורים למייל, תסריטים לסרטונים סלוגנים ועוד.
כל עסק מייצר תוכן, והיה שמח לפנות לכותבים שיודעים את העבודה (ומצליחים לייצר עבורו עבודה). ויש מיליוני עסקים כאלה. השאלה היא איך יודעים את "העבודה", ואיך כותבים תוכן שמניע לקוחות לפעולה. כדי להבין איך לעשות את זה, צריך לענות על השאלה הבאה:
הרבה מאוד בעלי עסקים שכותבים תוכן לאתר, שכותבים פוסט לפייסבוק, שמדוורים תכנים במייל – מתאכזבים מהתוצאות: אין מספיק פניות ואין מספיק לקוחות.
למה זה בעצם קורה? כותבים שיודעים את התשובה לכשל שפוגע בתוצאות, יודעים לייצר תכנים שמניעים לקוחות לפעולה, נהנים מביקושים גבוהים ומהיכולת לגבות יתר עבור שירותי הכתיבה. בואו נבין מה הכשל הזה.
נניח שלקוח פוטנציאלי רוצה לעצב את הדירה החדשה. הוא מחפש בגוגל מעצבי פנים, ומגיע לאתר של אחד המעצבים. אם אותו מעצב פנים יכתוב פחות אות יותר את מה שכותבים אלפי המתחרים שלו – שהוא מנוסה, שהוא מאתר את צרכי הלקוח ושהוא מסייע ללקוח לבנות את בית חלומותיו, מה יגרום ללקוח לבחור דווקא בו?
אני קורא לזה תסמונת האבטיח: כשאנחנו חולפים על פני דוכן האבטיחים בסופר, כולם נראים לנו פחות או יותר אותו הדבר. צריך לקרות משהו יוצא דופן כדי שכבר במבט הראשון אבטיח אחד מתוך הערימה יקפוץ לנו לעין. למשל, אם בדוכן שכולו אבטיחים רגילים, יניחו אבטיח… מרובע! תארו לעצמכם כמה תשומת לב הוא ימשוך, פשוט כי הוא יוצא דופן.
אגב, התמונה מטה לא עוצבה בפוטושופ. מסתבר שביפן באמת מגדלים אבטיחים מרובעים, בטכניקה פשוטה להפליא: פשוט נותנים לאבטיח לגדול בכלוב מרובע. נכון גאוני?
אבטיח מרובע. פשוט גאוני
בדיוק באותו האופן, גם הלקוח מוצף באינספור אפשרויות שנראות ונשמעות פחות או יותר אותו הדבר. לכן, ברגע שנזקק את ההצעה הייחודית של בעל העסק – ההצעה שאין לאף אחד מהמתחרים, נוכל לסייע לו למשוך הרבה יותר תשומת לב (לא לדאוג, בשורות הבאות נתחיל ללמוד איך אפשר לעשות את זה באמצעות מספר כלים פשוטים).
מישהו בקהל מתנדב להתניע את הרכב, ללחוץ על דוושת הגז ולנסוע נגד כיוון התנועה? מקווה שלא… כשמדובר בעולם התעבורה, אנחנו מבינים שאי ציות לחוקי התנועה עלול להסתיים בתאונה. ומה קורה כאשר מדובר בציות לחוקי התנועה השיווקית? בעלי עסקים (וגם כותבים רבים) לא מצייתים להם – ואפילו לא מכירים אותם. כתוצאה מכך התוצרים לא מושכים מספיק תשומת לב וגם כשהגולש כבר מגיע אליהם, הוא "זולג" במהירות החוצה ולא מבצע את הפעולה הרצויה (למשל להשאיר פרטים או לבצע רכישה).
ולכן, חשוב להכיר את החוקיות של תוצרי הכתיבה – למשל איך כותבים דף נחיתה או תוכן לאתר שמניע לפעולה? איך כותבים פוסט שנוגע ברגש ומייצר מעורבות גבוהה? הכרת החוקים והטמפלטים תסייע לכם לכתוב תוצרים מניבים, שיניעו יותר גולשים אל היעד.
מדוע גם אחרי שזיקקנו את הייחודיות העסקית, גם אחרי שכתבנו דף נחיתה בדיוק לפי הכללים, זה עדיין עלול שלא להספיק?
בעולם השיווק המודרני, הלקוח מוצף בכל יום במאות גירויים שיווקיים. והתוצאה? כשמציעים ללקוח פוטנציאלי לרכוש מוצר או שירות כלשהו, הוא באופן אוטומטי חשדן – במיוחד אם אין לו הכרות מוקדמת עם העסק או בעליו. ולכן, אם נשלוף את הצעת המכר בלי לבצע פעולה כלשהי ל"חימום" הליד, כזו שתגרום לו לסמוך עלינו, עלולים לקרות מספר דברים:
קר… מתחמם… רוכש!
מה ההבדל בין לידים קרים ללידים חמים?
ליד קר
ליד שמשאיר פרטים ללא הכרות קודמת עם העסק. ברוב המקרים ליד מהסוג הזה לא מכיר בערך המוסף של העסק, והספקנות שלו מובילה לרוב לאחוזי סגירה נמוכים.
ליד חם
אדם שהשאיר פרטים אחרי שכבר נחשף לערך של המותג, בצורה שמעוררת רגשות חיוביים ומגדילה (לעיתים באופן משמעותי) את אחוזי הסגירה. חימום הליד מתבצע באמצעות תכני המשפך השיווקי, שמיד נכיר.
יש הרבה משפטים מביכים שאפשר לומר בדייטים, אף אחד מהם כנראה לא משתווה לאדם שכבר הדייט הראשון מביט בעיניה של בת הזוג, כורע ברך ושואל… "התנשאי לי"? יש כמה שלבים "קטנים" שצריך לעבור קודם – להכיר, לחזר, לנהל מערכת יחסים – ורק אז לשלוף את הטבעת.
חכו שנייה עם ההצעה…
גם הקשר עם לקוחות פוטנציאלים מבוסס פעמים רבות על היכולת שלנו לנהל מערכת יחסים חכמה, שתגדיל באופן ניכר את הסיכוי שהם יגידו "I DO" כשנשלוף את ההצעה.
הדרך לניהול מערכת יחסים חכמה עוברת דרך (תופים בבקשה) המשפך השיווקי: מודל שמעביר את הגולש תהליך, מהשלב שבו הוא לא מודע לקיומו של העסק ועד שהוא מבצע את הפעולה הרצויה (למשל השארת פרטים או ביצוע רכישה).
יש הרבה מאוד סוגים של משפכים, בואו נכיר את המשפך הבסיסי ביותר. מהמשפך הזה נוכל לגזור תוצרים שיניעו יותר גולשים לביצוע הפעולה הרצויה:
משיכה – פתיחת מערכת יחסים
לקוח פוטנציאלי שלא מכיר את בעל העסק ולא יודע אם אפשר לסמוך עליו יתקשה לשלוף את הארנק. ולכן בשלב הראשון נרצה להעניק ערך חינמי, שייצר מודעות לקיום העסק ויאפשר לגולש להתחיל לסמוך עליו. אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות מדריך שמעניק ערך חינמי (ממש כמו המדריך הזה). בהמשך נלמד איזה סוגי מדריכים ישנם, ומהם השלבים בכתיבת מדריך.
חיזור – בניית מערכת יחסים
מחקרים מלמדים שהגולש צריך להיחשף למסרים של העסק 3-7 פעמים, כדי לבצע את הפעולה הרצויה. כאן נכנסת לתמונה היכולת לשמר את מערכת היחסים שפתחנו, למשל באמצעות פוסטים, דיוורים ומאמרים. אם למשל הגולש הוריד את המדריך החינמי לעיצוב הבית ויש לנו את כתובת המייל שלו, נוכל לשלוח אליו למייל סדרת מסרים שמציגה טעויות נפוצות, טיפים וסיפורי הצלחה, שימצבו את מעצב הפנים כמומחה שאפשר לסמוך עליו.
שליפת ההצעה
שליפת הצעת מכר והצגתה לגולש שכנראה כבר מכיר וסומך על בעל העסק. אם המידע החינמי של מטפל ברפואה משלימה סייע לגולש להקל על כאבי הגב, הוא כנראה ישמח לשמוע על טיפול או סדנה שיאפשרו לו אולי להיפטר מהכאב לתמיד. כאן נכנסת לתמונה היכולת שלנו לכתוב תוצר שיווקי כמו דף נחיתה או תוכן לאתר, שיניעו כמה שיותר גולשים לביצוע הפעולה הרצויה.
משיכה – פתיחת מערכת יחסים
לקוח פוטנציאלי שלא מכיר את בעל העסק ולא יודע אם אפשר לסמוך עליו יתקשה לשלוף את הארנק. ולכן בשלב הראשון נרצה להעניק ערך חינמי, שייצר מודעות לקיום העסק ויאפשר לגולש להתחיל לסמוך עליו.
אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות מדריך שמעניק ערך חינמי (ממש כמו המדריך הזה). בהמשך נלמד איזה סוגי מדריכים ישנם, ומהם השלבים בכתיבת מדריך.
חיזור – בניית מערכת יחסים
מחקרים מלמדים שהגולש צריך להיחשף למסרים של העסק 3-7 פעמים, כדי לבצע את הפעולה הרצויה. כאן נכנסת לתמונה היכולת לשמר את מערכת היחסים שפתחנו, למשל באמצעות פוסטים, דיוורים ומאמרים.
אם למשל הגולש הוריד את המדריך החינמי לעיצוב הבית ויש לנו את כתובת המייל שלו, נוכל לשלוח אליו למייל סדרת מסרים שמציגה טעויות נפוצות, טיפים וסיפורי הצלחה, שימצבו את מעצב הפנים כמומחה שאפשר לסמוך עליו.
שליפת ההצעה
שליפת הצעת מכר והצגתה לגולש שכנראה כבר מכיר וסומך על בעל העסק. אם המידע החינמי של מטפל ברפואה משלימה סייע לגולש להקל על כאבי הגב, הוא כנראה ישמח לשמוע על טיפול או סדנה שיאפשרו לו אולי להיפטר מהכאב לתמיד.
כאן נכנסת לתמונה היכולת שלנו לכתוב תוצר שיווקי כמו דף נחיתה או תוכן לאתר, שיניעו כמה שיותר גולשים לביצוע הפעולה הרצויה.
ובשורה התחתונה, הנחנו את התשתית שתאפשר לכם לכתוב ולהרוויח טוב.
זה בדיוק מה שנלמד לעשות ביחד
במסגרת הקורס "לכתוב ולהרוויח טוב":
תכנית ההכשרה שתאפשר לכם להרוויח מהאהבה לכתיבה – והכל תוך 4 מפגשים.
במהלך הקורס נכיר כלים שעובדים בשטח, נתרגל אותם בכיתה, ונתחיל לבנות תיק עבודות – שיפתח לכם דלתות.
תגובות