הטריק שממציא מחדש את הביטוי "חתימה טובה", ומאפשר לכם להיצרב בתודעה בכל מייל שאתם שולחים.
הרבה מאוד בעלי עסקים שאני מכיר שולחים בימים אלה ברכות "שנה טובה" ללקוחותיהם, בעיקר כדי להישאר בתודעה. האם זה עובד? באופן אישי, אני מוצף בתקופה הזו בעשרות (ואולי אפילו מאות) ברכות שנה טובה, ואני כבר באמת לא זוכר מה קיבלתי ממי. בטח כשמדובר בברכה בנאלית ולא זכירה.
כך שהאפקטיביות של שליחת ברכת שנה טובה בעיני אינה גבוהה (אלא אם שולחים ברכה ממש-ממש מיוחדת). אבל גם אז, הלקוח שממילא מקבל הרבה מאוד מיילים מוצף במיוחד בתקופה הזו של השנה, ודעתו מוסחת.
אז איך מאחלים שנה טובה בצורה זכירה?
בעיני, חלק מהאיחולים השגרתיים מכילים סיסמאות ריקות מתוכן. רוצים באמת לעשות שנה טובה ללקוחות שלכם, ועל הדרך לגרום להם לזכור אתכם? יש לי חדשות בשבילכם: אתם אפילו לא צריכים לשלוח ברכה.
כל מה שצריך לעשות זה… לעצב ולנסח את החתימה הנכונה למייל שלכם! חישבו על זה רגע: לקוחות פוטנציאליים וקיימים פוגשים את החתימה שלכם בכל מייל שאתם שולחים, וככל הנראה יש לפחות עשרות כאלה מידי שבוע. אז למה לא להעניק להם ערך שיהפוך את השנה שלהם ל- באמת טובה דרך החתימה, בכל נגיעה ונגיעה?
ניסוח ועיצוב חתימה למייל
הרעיון הוא להשתמש בחתימה למייל כסוג של באנר פרסומי, שמפנה למאמר או מדריך שכתבתם. באמצעת החתימה תוכלו להעניק ללקוח ערך בנושא שבאמת מעניין אותו, באופן שיצרוב אתכם בתודעתו.
כתבתם מאמר או מדריך שיכול להעניק ערך מוסף ללקוח שלכם? חשפו אותו לכמה שיותר אנשים באמצעות החתימה שלכם. אם למשל צורפת תכשיטים הכינה מאמר על איך לשמור על תכשיטי הזהב לאורך זמן, הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים שלה ישמחו מאוד לדעת על קיומו דרך החתימה של המייל.
חתימה טובה למייל: איך יוצרים אותה?
המצרכים:
- Power Point
- הלוגו שלכם
- מאמר או מדריך חינמי
- קמצוץ דמיון
זה הכול!
מה עושים?
שלב 1: כתיבה שיווקית של התוכן לחתימה
השלב הזה כולל בד"כ 3 אלמנטים:
- הצורך – מאמן כושר יכול לקראת הקיץ לכתוב: הקיץ בפתח והכרס במתח?
- התועלת – מה יצא לגולש מהקלקה על המאמר או המדריך? למשל במקרה של מאמן הכושר: המדריך לעיצוב קוביות תוך 6 שבועות.
- קריאה לפעולה – בדמות כפתור או הנעה כגון "להורדת המדריך…".
כפי שנראה בהמשך אפשר להשתמש בצורך, בתועלת או בשניהם. כך למשל מאמן הכושר שלנו יכול לקראת הקיץ להשתמש בניסוח הבא:
הקיץ בפתח והכרס במתח?
המדריך לעיצוב קוביות תוך 6 שבועות
(כפתור קריאה לפעולה) להורדת מידית
(הקלקה על החתימה תוביל למדריך).
אפשר בדוגמא למעלה להשתמש גם בצורך וגם בתועלת, או לוותר על שאלת הצורך אם רוצים לחסוך במקום.
עדיין אין לכם מאמר או מדריך חינמי? בדיוק לשם כך הכנתי את המדריך להפצת מומחיותך – המדריך שמלמד בעלי עסקים איך לכתוב בקלות מאמרי מומחה:
שלב 2: עיצוב החתימה
את החתימות הבאות עיצבתי באמצעות לא יותר מ- Power Point וקצת דמיון:
דוגמא לחתימה ללא תמונה – החתימה הפשוטה ביותר ברמה העיצובית:
מכאן ואילך השמיים הם הגבול, כולל אפשרות להוסיף תמונות:
שלב 3: הוספת חתימה למייל שלכם
לאחר ניסוח החתימה ועיצובה, כל שנותר הוא להוסיף אותה לתוכנת המייל שבה אתם משתמשים (לרוב Gmail או Outlook). את החתימה שומרים כתמונה ומוסיפים קישור לדף הנחיתה למדריך או המאמר, כך שכל לחיצה על החתימה תוביל אליהם.
ממליץ לעצב 3-4 חתימות מוכנות, שכל אחת תפנה למאמר או מדריך אחר. וכך בכל פעם שתשלחו מייל תוכלו בלחיצת כפתור להחליט לאיזה דף הנמען שלכם ייחשף. אגב, שימוש בחתימה היא רק אחת מתוך 15 הטכניקות שאני מלמד ליצירה מאפס של רשימת תפוצה מניבה, במסגרת המדריך מאפס לשפע.
נ.ב.
אם אתם מחפשים עוד דרכים יעילות להיצרב בתודעה 365 ימים בשנה, אולי תמצאו אותן כאן
ברוח החגים המתקרבים, מאחל לכם שנה טובה ו… חתימה טובה 🙂
מדהים קראתי עד הסוף אין ספק שאצלך שם המשחק הוא מקוריות
איזה כיף קרולין! שמח שקראת ונהנית…
יצירתיות היא ללא ספק סוג של משחק מהנה 🙂
מעולה אלעד, תודה רבה
בשמחה ענת! שנה טובה 🙂