הפצה קבועה של מסרים ללקוחות (קיימים ופוטנציאליים), תשאיר אותך בתודעה ותייצר עבורך יותר הפניות. את זה כולם יודעים. השאלה היא איך אפשר לעשות את זה בלי לעבור יותר מידי קשה?
לאחד הפוסטים שפרסמתי בפייסבוק הועלתה התגובה הבאה: "זה הבחור שסיפרתי לך עליו" – עם תיוג של מישהי שמעולם לא הכרתי. גם את הבחורה שפרסמה את התגובה כמובן לא הכרתי. זאת הייתה הסנונית הראשונה לזרם של פניות מאנשים שהכירו אותי דרך האינטרנט ויצרו עמי קשר – בלי שאפנה אליהם באופן ישיר.
לאט-לאט התחלתי להבין שהפעולות שאני עושה באופן שוטף עושות את העבודה. שאנשים שאף אחד לא המליץ להם לפנות אלי פשוט יוצרים קשר. ויותר מזה:
זו לא פנייה "קרה"! הם פונים אחרי שהם כבר למדו להכיר אותי – ורוצים לעשות עסקים. לכך מתווספות כמובן הפניות שזורמות מהאוהדים בדף העסקי וברשימת הדיוור, בעקבות המסרים שאני מפיץ.
אז איזה פעולות מייצרות עבורי לקוחות –
ואיך הן יכולות להגדיל את כמות הפניות גם בעסק שלך (בלי לעבוד קשה)?
הנוסחה להגדלת כמות הפניות שהעסק שלך מקבל, לא בהכרח מצריכה להמציא את הגלגל מחדש או לצאת במבצע שישחק עד דק את הרווח.כדי להגדיל את זרם הפניות באופן קבוע, צריך לעשות דבר אחד: להישאר בתודעה של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלך. להזכיר להם כל הזמן שאתה שם בשבילם. ואז, כשהם באמת יצטרכו, הם יזכרו בקיומך ויפנו אליך.
זה עד כדי כך פשוט.
בשיווק קוראים לזה להישאר ב- Top Of Mind) TOM) – להישאר בתודעה של הלקוח.
אז איפה מתחילה הבעיה?
למרות התועלת העצומה בהפצה קבועה של מסרים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, רוב בעלי העסקים נרתעים. הם תופסים את הפעולה הזו כמורכבת מידי. החדשות הטובות הן שאפשר להיחרט בתודעה בלי לעבוד קשה, באמצעות נוסחה קלה ליישום. אני קורא לה "עיקרון הפעם השלישית".
עיקרון הפעם השלישית
תכירו את הנוסחה שעובדת מעולה עבורי, ומגדילה את כמות הפניות שאני מקבל מידי חודש. הנוסחה הזו תאפשר לך בכל פעם לקחת רעיון שחשבת לכתוב עליו – ולהפוך אותו למסר שיופץ בשלוש פלטפורמות שונות בלי להסתבך: בבלוג, בפייסבוק ובניוזלטר.
ההפצה של אותו מסר בכמה פלטפורמות שונות דומה ללקוח שנחשף לאותה פרסומת גם בערוץ 2, גם בערוץ 10 וגם ברדיו. ככל שהוא ייחשף לפרסומת יותר פעמים, כך היא תיחרט בתודעה שלו. וככל שהפרסומת תופיע ביותר ערוצים, כך יותר אנשים יחשפו אליה. הטריק הוא להפיץ את אותם מסרים בו זמנית בכמה פלטפורמות שונות – בלי לעבוד קשה. זה מה שתיכף נלמד לבצע באמצעות עיקרון הפעם השלישית.
איך הנוסחה עובדת?
הכול מתחיל במידע שמעניק ערך ללקוחותיך ואשר ברצונך לחלוק עמם. זה יכול להיות סיפור הצלחה, טיפים, טרנד חדש או כל רעיון אחר. קשה למצוא רעיונות לכתיבה? המדריך שהכנתי לכתיבת מאמרים ילמד אותך איך להכין רשימה של נושאים אפשריים לכתיבה:
מה עושים אחרי שבוחרים נושא לכתיבה?
צעד ראשון – כותבים מאמר המבוסס על אחד הנושאים שבחרנו. אחת הדרכים הכי פשוטות לעשות את זה היא לכתוב מאמר טיפים, באמצעות התבנית המוכנה שחשפתי במדריך לכתיבת מאמרים. את המאמר הזה נפרסם באתר, בבלוג או בפורטל מקצועי שקשור לתחום שלנו. בשני השלבים הבאים נלמד איך להפיץ את המאמר כדי לגרום לכמה שיותר גולשים להגיע אליו.
צעד שני – כתיבת סטאטוס בדף האוהדים – סטאטוס שמטרתו להפנות אנשים למאמר שכתבת. כדי לעשות את זה כמה שיותר בקלות, אפשר פשוט לתמצת את פסקת הפתיחה של המאמר שכבר יש לך, לכמה שורות מסקרנות שיופיעו כסטאטוס. איך כותבים פוסט ויראלי ביעילות?
הנה 6 דרכים להגדלת התפוצה של הפוסט (ושל המאמר שכתבת).
צעד שלישי – על בסיס הסטאטוס שפרסמת בפייסבוק, אפשר לכתוב פוסט לניוזלטר. ממש לעשות העתק-הדבק. כדי לגרום לכמה שיותר אנשים לפתוח את הניוזלטר שכתבת, יש פעולה אחת שעליה חשוב מאוד להקפיד: לכתוב שורת נושא מסקרנת למייל.
הנה כמה דרכים לכתוב שורת נושא שאנשים לא יוכלו לעמוד בפניה.
פשוט, פשוט, פשוט
עיקרון הפעם השלישית מבוסס על אמת פשוטה: ברגע שכתבת מאמר, הדרך להפצתו בקלות דרך פייסבוק וניוזלטר תגדיל את התפוצה שלו – ואת החשיפה שלך. והכי חשוב: זה עובד! העיקרון הזה סייע לי להגדיל את כמות הפניות, הקפיץ את דירוג האתר שלי בגוגל במילות מפתח מובילות (ועל הדרך סייע למאמר הזה לקפוץ גם לעיניים שלך :)).
בהצלחה!
אלעד
תגובות