אחד החלומות הכי גדולים של כל בעל עסק (אם לא ה…) – הוא שאחרים יפיצו את הבשורה עבורנו בלי שנצטרך לעשות יותר מידי. בשיווק קוראים לזה הפצה ויראלית, והחדשות הטובות הן שהפנטזיה הזו גם מתגשמת! איך אפשר להפוך אותה למציאות באמצעות כתיבת פוסטים שעושים גלים בפייסבוק?
יש לכם דף עסקי בפייסבוק? מעולה. השאלה הבאה שצריך לשאול היא כמה לקוחות הוא מניע אליכם? ברוב המקרים התשובה לא ממש משמחת: או כי אין לנו זמן לתחזק את הדף ולכתוב פוסטים, או כי אין לנו את הכלים לכתוב בצורה שתגדיל את החשיפה ואת הוויראליות. כדי לתפוס שתי ציפורים במכה, ריכזתי עבורכם כמה טיפים לכתיבת פוסטים – שיאפשרו לכם גם לכתוב בקלות וגם לגרום ליותר אנשים לדבר על העסק שלכם.
6 דרכים לכתיבת פוסט ויראלי בפייסבוק
לפני שנתחיל, כמה מילים על כתיבה אפקטיבית בפייסבוק. נסו רגע לחשוב על הסיבה שאתם נמצאים בפייסבוק: סביר להניח ששופינג היא לא אחת מהן. לעומת זאת, אתם כן מחפשים תוכן שיצחיק, ירגש וישעשע אתכם. כמוכם גם הלקוחות שלכם. ולכן החוכמה היא לעטוף את המסרים שאתם מעוניינים להעביר בעטיפה שנוגעת ברגש: זה יכול להיות פוסט "מגניב", שימוש בהומור, סיפור מרגש או כל צורה אחרת שנוגעת ברגש.
והנה כמה דרכים יעילות לעשות את זה:
- הפנו למאמר שכתבתם – באמצעות תמצות פסקת הפתיחה של המאמר. רצוי לסיים בשאילת שאלה שתעורר סקרנות. למשל, מטפל ברפואה משלימה שמטפל באנשים הסובלים ממיגרנה, יכול לפרסם את הפוסט הבא אודות מאמר שכתב:"היא גורמת לכאבים עזים, לחוסר תפקוד ולהיעדרות מהעבודה: איך אפשר בנגיעה אחת פשוטה להקל על תופעות המיגרנה?"
איך כותבים מאמר שימצב אתכם כמומחים?
- חפשו ציטוט מעורר השראה – טוב, מדהים כמה הטכניקה הזו פשוטה לביצוע וכמה היא יעילה. הרעיון הוא לצטט אנשים מפורסמים ולעשות את הקישור למסר שברצונכם להעביר. כל שצריך הוא לחפש ציטוטים מפרסמים בגוגל: אפשר לחפש בעברית "ציטוטים מפורסמים על…" ואפילו עדיף לחפש באנגלית, כדי לקבל מבחר רחב יותר של ציטוטים: "Famous quotes about…".רוצים דוגמא? חיפשתי בגוגל "ציטוטים מצחיקים על זוגיות" – ותראו מה מצאתי…
יועץ זוגי יכול להשתמש בציטוט הזה, למשל, כדי להפנות למאמר שכתב על 5 דרכים להימנע מריבים מיותרים עם בני הזוג. דוגמא נוספת, הפעם מבית היוצר של הנרי פורד: "בין אם אתה חושב שאתה יכול ובין אם אתה חושב שאינך יכול – בשני המקרים אתה צודק". בציטוט הזה יכול מאמן אישי להשתמש כדי להעביר מסר של פריצת גבולות.
- לעורר את הרגש – באמצעות סיפור אישי שלכם או סיפור הצלחה של לקוח. הסיפור הזה בד"כ יציף את הכאב / הצורך שלכם או של הלקוח, את הדרך שעברתם כדי להתמודד עמו ואת התוצאה הסופית: איך אתם מרגישים כיום ומה מוסר ההשכל. כך למשל שיתפתי את האוהדים בדף העסקי שלי באחד הפחדים הכי גדולים שמלווים אותי – ואיך השתחררתי מהם (הקליקו כדי לקרוא את הפוסט המלא):
הפוסט הזה זכה לעשרות לייקים, שיתופים ותגובות שעשו לי צמרמורת.
והנה עוד דרך טובה לגעת ברגש, באמצעות הסרטון שריגש 114 מיליון איש ברחבי העולם.
- שלבו הומור – זו יכולה להיות תמונה מצחיקה שקשורה לתחום העיסוק שלכם, בדיחה או סיטואציה מצחיקה שחוויתם בחיים האישיים וקשורה למסר שאתם רוצים להעביר. למשל, דף שעוסק בטבעונות יכול להשתמש בתמונה הבאה:
והנה עוד דוגמא לשימוש בהומור. לאחרונה התחדשתי ברכב, שלשמשה הקדמית שלו הוצמדה מדבקה אדומה גדולה עם הכיתוב "נמכר". איכשהו היה לי ברור שצילום שלי עם המדבקה הזו יכול להעלות חיוך – והתוצאה לפניכם (הקליקו על התמונה כדי לעבור לפוסט המלא):
- שימוש בתמונות – אם בתמונות עסקינן, זה המקום להגיד את הברור מאליו: העלאת פוסט שכולל תמונה, מגדיל בעשרות אחוזים (ויותר) את הוויראליות שלו. ולכן חשוב לעשות שימוש בתמונות (בלי להפר זכויות יוצרים. לשם כך יש להשתמש במאגרי תמונות חינמיים או בתשלום).
- שתפו בכל מקום רלוונטי – כדי לתת פוש לוויראליות של הפוסט, שתפו אותו אצלכם בפרופיל האישי, ובקבוצות עניין רלוונטיות. למשל מדריכת הורים תרצה לפרסם פוסטים בקבוצות של הורים או אנשי חינוך (כגון מורים וגננות).
בכל אחת מהטכניקות שסקרנו ניתן להשתמש כדי להפנות את הגולשים למאמר שכתבתם. באופן זה תוכלו לנתב את הוויראליות של הפוסט אליכם לבלוג או לאתר – ולמסד מערכת יחסים ארוכת טווח עם לקוחות עתידיים.
איך לייצר מערכות יחסים מניבות גם מחוץ לפייסבוק?
תגובות