מתי בפעם האחרונה המלצרית היא זו שנתנה לכם טיפ?
ואיך אפשר למשוך באמצעותו לקוחות בשלוש דרכים שונות?
לפני כמה חודשים הלכתי לאכול עם חבר במסעדת דגים ופירות ים.
אחרי שהתיישבנו, המלצרית ניגשה לשולחן וסקרה את הספיישלים: אחד מהם היה "קוקי סאן ז'אק".
כמובן שלא היה לנו מושג, חובבי פאסט פוד שכמונו, מה זה אומר. אז אחרי שאזרנו אומץ החלטנו לשאול: "מה זה קוקי סאן ז'אק"??
המלצרית החביבה ענתה בלי למצמץ: "קוקי סאן ז'אק? זה סקאלופ"!
אה! לא הבנתי…
"ומה זה סקאלופ?", בלעתי עוד רוק והסמקתי ממבוכה.
המלצרית הבינה שאת הבורות הזו היא כבר לא תצליח לבער במילים. אז היא עברה למעשים –ושלפה מהכיס (בחיי)… צדפה, צחורה וגדולה!
אז אחרי שלושה הסברים אפילו אנחנו, פגועי דור הפאסט פוד, הבנו מה זה קוקי סאן ז'אק. השאלה היא האם ללקוחות שלנו הייתה סבלנות לשמוע כל כך הרבה הסברים כשהם נחשפים למוצר, שירות או רעיון שאנחנו רוצים להפיץ? (רמז: סביר להניח שאנחנו לא היינו מקבלים שלוש הזדמנויות להסביר, ואפילו לא שתיים)…
ולכן כשאנחנו מעבירים מסר שיווקי הוא צריך להיות חד, ברור ומושך מהמילה הראשונה. אחרי שהבנו את העיקרון הפשוט הזה, הנה שלוש דרכים למשוך תשומת לב מהרגע הראשון. אז איך מפיקים פנינים ממילים באמצעות 3 מפתחות חשובים לכתיבה שיווקית?
דבר ראשון: עונים על השאלה הכי חשובה
"מה יוצא לי מזה"? או: "למה שזה יעניין אותי"?
זה מה שכל קורא שואל את עצמו מהרגע הראשון. ולכן ההבטחה שלכם צריכה להיות ברורה ומסקרנת מספיק כדי לגרום לקורא להמשיך הלאה. אז לפני שאתם מתחילים לכתוב, נסחו את התועלות שיפיקו הקוראים מהמידע שתספקו להם – הן ישמשו אתכם בהמשך.
תועלת = התשובה לשאלה "מה יוצא לי מזה"? למשל:
חנות מזרנים תדבר על איכות שינה טובה יותר, יועצת קריירה על דרכים להתקבל לעבודה חדשה ותזונאית על מאכלים שמסייעים לשמירה על המשקל.
ונעבור לכותרות…
ניסחתם את התועלות? מצוין. כעת בואו נעשה ניסוי קטן: תנו גיחה קצרה לפורטל החדשות האהוב עליכם, וסקרו את הכותרות המופיעות בעמוד. נכון שחלק מהן ממש גורמות לכם לרצות להקליק ולהמשיך לקרוא? הלקוח שלנו מונע בדיוק מאותם שיקולים – הוא נחשף למלאאא כותרות, ורק המעניינות ביותר לוכדות את תשומת ליבו.
איך גם את יכולים לנסח כותרות מגרות כמו קופירייטר מנוסה, ואפילו די בקלות? פשוט מאוד: לוקחים את התועלות מהשלב הקודם ומשתמשים בשיטות ליצירת כותרות מגרות. הנה שתיים מהיעילות שבהן:
שיטת המדריך
הלקוחות שלכם מחפשים הכוונה, אתם יכולים לצאת גדולים ולספק להם אותה!
מה יוצא לכם מזה? מדריכים ומאמרי טיפים ממתגים אתכם כאנשי מקצוע מובילים בתחומכם ובונים מערכת יחסים עם הלקוח ומעניקים הרגשה ש"יש על מי לסמוך". נחשו למי הוא יפנה בפעם הבאה? דוגמאות לשימוש בשיטת המדריך:
- זה לא חלום! 5 דרכים לשיפור איכות השינה
- איך משדרגים את קורות החיים?
- טיפים לשיפור מצב הרוח באמצעות תזונה נכונה
שיטת הטיזר
כששואלים אותנו שאלה, באופן כמעט אוטומטי אנחנו ממשיכים לקרוא כדי לחפש את התשובה. בהנחה שהשאלה מעניינת את הקורא שלכם (תועלות, זוכרים?), יהיה לו קשה לעמוד בפיתוי… דוגמאות לשימוש בשיטת הטיזר:
- האם מדענים מצאו את הסוד לשינה טובה?
- מה המגייסים באמת בודקים בקורות החיים?
- לימון מוסיף המון – גם לרזון?
שימוש בז'רגון מקצועי – טוב או רע?
"ביטול מקדם הקצבה הקבוע בביטוחי המנהלים מצריך הערכה מחודשת של התיק הפנסיוני"
(משפט אופייני השגור בפיהם של יועצים פנסיוניים). מה זה אומר??
שימוש לא נכון במילים מתוך הז'רגון המקצועי, יגרום לנו לאבד את הקורא (מי אמר קוקי סאן ז'אק)? לכן, כשרוצים לשדר מומחיות באמצעות מילים "מקצועיות", מומלץ לעשות זה בדרכים הבאות:
- לפני הכול, עוררו סקרנות. למשל, אף אחד מאיתנו לא רוצה שהפנסיה שלו תצטמק בעשרות אחוזים. ואם הקורא יבין שהדרך לחסוך מאות אלפי שקלים עוברת דרך הכרת מושג או שניים, יהיה לו שווה להקשיב למה שיש לכם להגיד…
- משתמשים במונח מקצועי? על מנת לוודא שאתם ברורים, תנו דוגמא כדי שיהיה ברור למה אתם מתכוונים (אפשר לשלוף צדפה מהכיס)…
- מבחן התוצאה: בקשו מחבר (שלא מגיע מהתחום שלכם) לקרוא – ולראות מה הוא מבין.
עשינו לכם תיאבון? מוזמנים לשתף אותנו (ואת החברים שלכם) ממש כאן למטה…
אלעד יקר,
עם צדפה או בלי צדפה
כל מילה שלך = פנינה
שולה פנינים אתה, כבוד 🙂
עטליה
תודה עטליה!
זה הכול עניין של השראה,
ומאז שהצטלבו דרכינו יש לי ממנה בשפע 🙂
אלוף! כמה חן יש בכתיבה שלך אלעד יקר. וחוץ מחן אתה ממש נותן מענה למחשבה, מה הצעד הבא, ואיך עושים את זה. תודה
בעונג רב!
כיף לקבל כזה פרגון מאישה מוערכת וכה יקרה…