כמה מרוויחים כותבי תוכן בישראל?

ואיך אפשר להרוויח

כמה מרוויחים
כותבי תוכן בישראל?

ואיך אפשר להרוויח

איך עושים סדר בטווח המחירים הפרוע של עולם הכתיבה? מתוך הכרות (אישית ו- וירטואלית) עם מאות כותבי תוכן בעשור האחרון, החלטתי לשתף ברמות התמחור שמאפיינות את תחום הכתיבה - ובדרכים שיאפשרו לכם להעלות מחירים.

באחת מקבוצת הפייסבוק של אנשי התוכן, נתקלתי לפני כמה שנים בדיון סביב השאלה "כמה מרוויח איש תוכן בישראל". כשעלתה האפשרות שכותב תוכן יוכל להרוויח 10,000 ₪ ומעלה, אחד מחברי הקבוצה כתב במרירות תגובה בסגנון: "להרוויח 10,000 ₪ מכתיבת תוכן? בחלומות שלכם". כשקראתי את המילים האלה התכווצה לי הבטן. למה שאיש תוכן לא ירוויח 10,000 ₪? למה שהוא לא ירוויח כפול מזה? ופי שלוש? אני לא סתם זורק מספרים באוויר, אני מדבר מתוך ניסיון של עשור בעולם הכתיבה. כדי להתפרנס בצורה יפה מעולם הכתיבה נבין בשורות הבאות מהו המצב המצוי (כמה מרוויחים כותבי תוכן בישראל) – ואיך לנווט למצב הרצוי (איך להעלות מחירים ולהרוויח כמו שמגיע לכם).

בכמה מתמחרים כותבי תוכן את שירותי הכתיבה?

רגע לפני שנצלול לתוצאות: זה לא מדגם מייצג ואני לא מתכוון להציג את תוצאות המדגם בשעה 22:00 🙂.

ובכל זאת… הנתונים שמיד תראו מבוססים על סקרי שוק שביצעתי לאורך השנים, על הכרות אישית עם כותבי תוכן רבים ועל תעריפים שמפרסמים אנשי תוכן באתרי תדמית או אתרי פרלינסרים. את התעריפים האלו אספתי, שקללתי ויצרתי מחיר ממוצע למגוון תוצרי תוכן פופולריים.

איך שקללתי את הנתונים? התמחור של חלק מכותבי התוכן הוא פר מילה, לעומת חלק מכותבי התוכן שהתמחור שלהם הוא פר תוצר. כדי שיהיה ניתן להשוות בקלות בין רמות התמחור השונות, כל התמחורים בטבלה הם פר תוצר (דף נחיתה, תוכן לאתר, פוסט לפייסבוק וכו'). במקרים שבהם תומחר שירות התוכן פר מילה, הכפלתי את כמות המילים הממוצעת בתעריף פר מילה. כך למשל אם התמחור של כתיבת דף נחיתה הוא 25 אגורות למילה ודף כזה אמור להכיל 750 מילים, התמחור הכולל הוא 187 ₪.

אבל רגע, לאן נעלמו המאמרים לקידום?

החלטתי במכוון לא להכליל אותם בטבלה, כי לרוב מדובר בתוצר לואו קוסט שרוב תכליתו היא לשבץ מילות מפתח – והתמורה שמתקבלת עליו נמוכה ביותר. המשמעות היא שכדי לייצר הכנסה סבירה צריך "לדחוס" כמה שיותר מילים בכמה שפחות זמן. ואני כבר לא מדבר על רמות העניין הנמוכות (כמה מעניין יכול להיות מאמר שהנושא שלו הוא "מנעולן ברמת גן" אם לא יורדים לעומק?), ועל השחיקה הגבוהה שמתלווה לכתיבה מהסוג הזה. בעיניי, היתרון היחיד של מאמרים לקידום הוא האפשרות לצבור קילומטראז' בעולם הכתיבה אם אתם בתחילת הדרך. בכל מקרה אחר, ההמלצה שלי היא להתמקד בתוצרים מתגמלים ומעניינים יותר.

ונעבור לתוצאות...

כמו שאתם בטח יודעים, טווח המחירים בעולם הכתיבה הוא רחב במיוחד. ולכן, כדי לעשות סדר ולהבין כמה כותב תוכן מרוויח היום בישראל, חילקתי את המחירים ל- 3 רמות תמחור: תמחור נמוך, ממוצע ותמחור שמאפיין מומחי תוכן מובילים, ונחשב לגבוה ביותר.

אז מהי השורה התחתונה? בטבלה הבאה אפשר לראות שהתמחור של כותבים מהסוג הראשון נמוך מאוד (מאוד). לשם המחשה, דף נחיתה בקטגוריה זו מתומחר באזור ה- 200 ₪. כתיבה של דף נחיתה מושחז יכולה בקלות לקחת 3-5 שעות, אם מחשיבים את פגישת הבריף עם הלקוח, את מלאכת הפיצוח ואת הכתיבה עצמה. עכשיו, תגידו לי אתם: מי כאן רוצה להרוויח 40 ₪ לשעה?

אז נכון, ספק אם כותבי תוכן שמתמחרים כתיבת דף נחיתה ב- 200 ₪ ישקיעו 5 שעות בכתיבתו, אך במקרה כזה התוצר יתקשה לעשות את העבודה, והם ייכנסו אל תוך מעגל ההישרדות עליו נפרט בהמשך.

הנה טבלת המחירים של כותבי התוכן:

כמן שאתם יכולים לראות, הכותבים שהתמחור שלהם ממוצע מתמחרים את עצמם קצת יותר גבוה, אבל עדיין מתקשים להתפרנס. הקפיצה המשמעותית מגיעה בקבוצה של מומחי התוכן, שהתמחור שלהם גבוה במאות אחוזים משאר הכותבים. אגב, התמחור של מומחי תוכן שיודעים מה הם שווים, אפילו יותר גבוה מהתעריפים שמופיעים בטבלה.

מה זה אומר? כמה מרוויחים כותבי תוכן?

כמה בממוצע מכניס בכל חודש כותב תוכן? גם הפעם נחלק את עולם אנשי התוכן ל- 3 קבוצות. בהתבסס על התמחורים שראינו, בואו נבין כמה כותבים מכל קבוצה מרוויחים בממוצע. נתחיל בכותבים שמתמחרים את עצמם נמוך: נניח שהם כותבים 3 דפי נחיתה בכל חודש – בהנחה שהם מתמחרים כל דף נחיתה ב- 200 ₪, הם ירוויחו סה"כ 600 ₪ מכתיבת דפי נחיתה. אם הם יכתבו בנוסף תוכן לשני אתרים, יכינו 8 כתבות בחודש, 3 ניוזלטרים ויכתבו גם 10 פוסטים לפייסבוק, הם יגיעו להכנסה בגובה 4,250 ₪.

כך זה נראה:

מעגל ההישרדות של אנשי התמחור הנמוך

מטבע הדברים קשה להתפרנס מ- 4,000 ₪ בחודש. ולכן, כדי להגדיל את ההכנסה ולהספיק לכתוב יותר תוצרים, כותבים שהתמחורים שלהם נמוכים יצטרכו להשקיע מינימום זמן ואנרגיות בכל תוצר. כך למשל לצורך כתיבת תוכן לאתר, הם יוותרו על פגישת הבריף עם הלקוח ועל הפיצוח האסטרטגי כדי לחסוך זמן.

מה תהיה התוצאה? תוצרים  שככל הנראה יעשו עבודה פחות טובה ויזרימו לעסקים עבורם הם כותבים פחות עבודה. ספק אם אותם בעלי עסקים יחזרו. כדי לגייס לקוחות חדשים, הם יצטרכו לשמור על אותה רמת מחירים נמוכה, שתוביל לאותה רמת תוצרים וחוזר חלילה. בדרך הזו, כמעט בלתי אפשרי לפרוץ את מעגל ההישרדות.  

כמה מרוויחים הכותבים הממוצעים? כמו שאתם רואים, בתמחור הממוצע אמנם יכולים להרוויח קצת מעל ל- 7,000 ₪, אבל גם מהכנסה כזו קשה מאוד להתפרנס בישראל. הקפיצה המטאורית ברווח מתרחשת אצל הכותבים המומחים.

על אותה כמות תוצרים של הכותבים האחרים, הם יכולים להרוויח 20,000 שקל ומעלה. מתוך ניסיון של עשור בעולם הכתיבה אני אומר בפה מלא שזה אפשרי, ורוצה לשתף אתכם במספר דרכים שיאפשרו לכם להעלות מחירים ולהתפרנס בצורה יפה מכתיבה.  

להתפרנס בצורה יפה מכתיבה? זה בכלל אפשרי?

אני יודע שחלק מכם רואים את המספרים ואולי לא מאמינים. להרוויח מכתיבה עשרת אלפים? עשרים אלף שקל?? איך זה יכול להיות? איך אפשר להגיע למספרים כאלה כשהרבה לקוחות מוכנים לשלם 10 אגורות למילה (וגם זה במקרה הטוב)?

אני מבין את זה. גם אני הייתי בנקודה הזו בדיוק. הרווחתי בתחילת הדרך 30 שקל למאמר שלקח לי 3 שעות להכין. בחשבון פשוט, "הרווחתי" 10 ₪ לשעה. אתם יכולים לקרוא עוד על הסיפור שלי בקישור הזה, ועל הדרך שעשיתי מאז כדי להעלות את המחירים באלפי אחוזים.

אבל זו לא הנקודה כרגע. הנקודה היא שיש לקוחות שמוכנים לשלם אלפי שקלים על תוכן אפקטיבי שמשיג את המטרה (למשל תוכן שגורם ללקוח להשאיר פרטים או שמוביל למכירה). האתגר הוא להגיע אליהם – ומדובר באתגר שכל אחד מאתנו יכול לעמוד בו, כל עוד נבצע מספר פעולות לא מסובכות.

איך אפשר להרוויח יותר מכתיבת תוכן?

הנה מספר דרכים שעובדות עבורי, ומאפשרות לי להתפרנס בצורה יפה מכתיבה במשך שנים. 

משנים את אסטרטגיית התמחור

(או: מהי אחת הסיבות המרכזיות למחירים הנמוכים בעולם הכתיבה?)

בואו נדבר על אחד הגורמים שלוחצים את המחיר של אנשי התוכן כלפי מטה: תמחור פר מילה. תמחור מסוג זה מייצר בעיניי אווירה של שוק שבו ה"סחורה" שאתם מציעים זולה ולא מוערכת. שלא תבינו אותי לא נכון, אני מת על הביקורים בשוק: המוכרים הססגוניים, השפע, הצבעים, העמבה הריחנית (בכל זאת, אני חצי עיראקי)… אחרי שאמרתי את זה, יש מקום אחד בחיי שבו לשוק אין מקום: כשאני מתמחר את שירותי הכתיבה שלי.

אני לא!!! מתמחר את עצמי לפי אגורות, ולא מוכר מילים במשקל.
גם כי תמחור "לפי משקל" לוחץ את המחיר כלפי מטה, ובעיקר בגלל העובדה שאנחנו לא מוכרים מילים, אלא את התוצאה שהן אמורות לייצר – למשל להפוך יותר גולשים לפונים.

זה ממש כמו שמסעדה לא מתמחרת מנה לפי כמות גרגירי האורז שהיא מכילה. התמחור מגלם בתוכו גם את חומרי הגלם, גם את הזמן המושקע בהכנת המנה, גם את התקורות וגם את הניסיון והמוניטין של השף.

אז איך כדאי לתמחר? ההמלצה שלי היא לתמחר פתרונות או תוצרים. למשל תמחור של דף נחיתה, תוכן לאתר או פוסט לפייסבוק. כך לדוגמא אפשר לתמחר כתיבת דף מוצר לאתר ב- 750 ₪. זה לא אומר שלא נגביל את כמות המילים בדף (נניח ל- 350 מילים), אך תמחור התוצר במקום תמחור פר מילה מאפשר לכם לגלם את הערך, הזמן והמיומנות שלכם בתוך המחיר, באופן שדוחף את המחיר כלפי מעלה.

כותב מיומן לא מוכר מילים במשקל – אלא תוצרים עם משקל. כאלה שמייצרים תוצאות.

התוכן שלכם עושה את העבודה? מייצר עבור הלקוחות שלכם יותר חשיפה? גורם ליותר גולשים להשאיר פרטים או לבצע רכישה? אם התשובה היא "כן", יש מספיק לקוחות שיהיו מוכנים לשלם על הכתיבה שלכם ביד יפה. ואם התשובה היא לא? גם לכך יש פתרון, אליו אתייחס בהמשך.

זה אולי יפתיע חלק מכם, אך יש מספיק לקוחות שמוכנים לשלם 1,500 ₪ לכתיבת דף נחיתה או 3,000 ₪ לכתיבת 4-5 דפי המפתח של האתר. רק צריך להגיע אליהם – ולכך נתייחס בשורות הבאות.

אלעד הירש - קורס כתיבה מניבה

לשחק קצת עם פוטושופ זה נחמד, במציאות אני לא (!) מוכר מילים במשקל.

זונחים הצעות עבודה המוניות

התמודדות מול עשרות כותבים אחרים על אותה עבודה (דרך פוסט או מכרזים באתרי פרלינסרים) – דוחקת גם היא את המחיר לתחתית. המשמעות היא שגם אם תצליחו לקבל את העבודה (וזה "אם" גדול לנוכח התחרות הצפופה על אותו פרויקט), הרווחיות תהיה כנראה מאוד נמוכה. לכו תשכנעו את הלקוח הפוטנציאלי שהכתיבה שלכם איכותית, בזמן שהוא רואה מול העיניים מחירים נמוכים ב- 80% ביחס לתמחור שלכם.  

אני לא נגד פוסטים או הצעות עבודה באתרי פרלינסרים – הם יכולים לסייע לכם לצבור ניסיון ולבנות תיק עבודות שיוכלו מאוד לסייע לכם בהמשך. גם אני בתחילת הדרך צברתי ניסיון באמצעות אתרי פרלינסרים. אך לאחר שנה בערך החלטתי לפנות ללקוחות באפיקים אחרים, כדי לקבל תמורה גבוהה יותר לתוצרים שכתבתי. איך עושים את זה ומגיעים ללקוחות שמוכנים לשלם יותר? או. על זה אנחנו הולכים לדבר בסעיף הבא.

מגיעים ללקוחות הזהב

הרעיון הוא להגיע ללקוחות שיעריכו את העבודה שאתם עושים, ויהיו מוכנים לשלם ביד יפה. כפי שכבר הבנו, ברוב המקרים יהיה קשה עד בלתי אפשרי למצוא אותם בפוסטים או במכרזים המוניים, אבל החדשות הטובות הן שיש לקוחות כאלה – ובשפע! רק צריך להגיע אליהם, וכאן נכנס לתמונה השיווק הרב-ערוצי.

כדי להגיע ללקוחות "שווים", צריך לייצר פעולות שיווקיות אקטיביות בדומה לכל עצמאי או בעל עסק שרוצה לייצר סירקולציה של לקוחות. במקום לשים את כל הביצים באפיק שיווקי אחד, ההמלצה שלי היא לשווק במספר ערוצים במקביל. באופן הזה, גם כאשר אפיק אחד עובד פחות טוב, אפיקים אחרים יוכלו לחפות אליו ולייצר זרימה מתמשכת של לידים. איזה אפיקי שיווק עובדים טוב עבורי?

אתר תדמית

גם תורם ליצירת תדמית של אנשי מקצוע "רציניים", וגם מסייע להזרים לקוחות פוטנציאליים מגוגל. בניית האתר כשלעצמה פשוטה היום מתמיד – מבניית אתר חינמי ב- wix ועד אתרי וורדפרס המבוססים על תבניות מוכנות. כמובן שצריך להשקיע מחשבה באפיון, במבנה האתר, בפתרונות שאתם רוצים לקדם, בהצגת הבשורה המבודלת שלכם ובכתיבת תכנים שיעניקו ערך לגולשים. אך באמצעות ביצוע הפעולות הנכונות, האתר יכול להפוך לנכס מניב ומשמעותי.

דף עסקי בפייסבוק

כלי מצוין לבניית קהילה וביסוס מערכות יחסית מתמשכות עם גולשים.

רשימת תפוצה

דרך נוספת לבנות קהילה, באמצעות שליחת דיוורים תקופתיים. בעיניי היתרון הגדול של שליחת ניוזלטר הוא לא רק בגיוס לקוחות חדשים, אלא ביכולת להזכיר ללקוחות עבר שכבר היו מרוצים משירותי הכתיבה שלכם, לחזור אליכם שוב ושוב.

קידום ממומן

מאפשר לכם לשווק תוצרי כתיבה ספציפיים, ולקבל בוסט מידי של חשיפה ושל לידים.

נטוורקינג

מפגשים עסקיים שבהם בעלי עסקים משווקים ומייצרים הפניות זה לזה. ממליץ בחום על האפיק הזה, שסייע לי במשך שנים לגבש את הזהות ככותב, לייצר מוצרים ושיתופי פעולה מעניינים וכמובן להגדיל את מעגל הלקוחות. עד היום, שנים לאחר שעזבתי את קבוצת הנטוורקינג בגלל מחסור בזמן, אני מפנה לבעלי מקצוע שהכרתי שם וממשיך לקבל הפניות בעצמי. יש מגוון מסגרות נטוורקינג בפריסה ארצית, אני באופן אישי הייתי חבר בארגון "עסקים עושים עסקים" וממליץ עליו בחום.

שיתופי פעולה

יצירת שיתופי פעולה עם בעלי מקצוע מתחום השיווק, כמו למשל חברות בניית אתרים, מעצבי אתרים, יועצי שיווק ויועצים עסקיים. במקום לרדוף אחרי לקוחות בודדים, כל אחד משיתופי הפעולה יכול לספק זרם מתמשך של הפניות ולקוחות.

מטבע הדברים, לא חייבים להתחיל בבת אחת לשווק בכל הערוצים. אפשר להתחיל מ- 2-3 אפיקים, ומשם להתקדם לאפיקים נוספים.

אתר תדמית

גם תורם ליצירת תדמית של אנשי מקצוע "רציניים", וגם מסייע להזרים לקוחות פוטנציאליים מגוגל. בניית האתר כשלעצמה פשוטה היום מתמיד – מבניית אתר חינמי ב- wix ועד אתרי וורדפרס המבוססים על תבניות מוכנות. כמובן שצריך להשקיע מחשבה באפיון, במבנה האתר, בפתרונות שאתם רוצים לקדם, בהצגת הבשורה המבודלת שלכם ובכתיבת תכנים שיעניקו ערך לגולשים. אך באמצעות ביצוע הפעולות הנכונות, האתר יכול להפוך לנכס מניב ומשמעותי.

דף עסקי

כלי מצוין לבניית קהילה וביסוס מערכות יחסית מתמשכות עם גולשים.

רשימת תפוצה

דרך נוספת לבנות קהילה, באמצעות שליחת דיוורים תקופתיים. בעיניי היתרון הגדול של שליחת ניוזלטר הוא לא רק בגיוס לקוחות חדשים, אלא ביכולת להזכיר ללקוחות עבר שכבר היו מרוצים משירותי הכתיבה שלכם, לחזור אליכם שוב ושוב.

קידום ממומן

מאפשר לכם לשווק תוצרי כתיבה ספציפיים, ולקבל בוסט מידי של חשיפה ושל לידים.

נטוורקינג

מפגשים עסקיים שבהם בעלי עסקים משווקים ומייצרים הפניות זה לזה. ממליץ בחום על האפיק הזה, שסייע לי במשך שנים לגבש את הזהות ככותב, לייצר מוצרים ושיתופי פעולה מעניינים וכמובן להגדיל את מעגל הלקוחות. עד היום, שנים לאחר שעזבתי את קבוצת הנטוורקינג בגלל מחסור בזמן, אני מפנה לבעלי מקצוע שהכרתי שם וממשיך לקבל הפניות בעצמי. יש מגוון מסגרות נטוורקינג בפריסה ארצית, אני באופן אישי הייתי חבר בארגון "עסקים עושים עסקים" וממליץ עליו בחום.

שיתופי פעולה

יצירת שיתופי פעולה עם בעלי מקצוע מתחום השיווק, כמו למשל חברות בניית אתרים, מעצבי אתרים, יועצי שיווק ויועצים עסקיים. במקום לרדוף אחרי לקוחות בודדים, כל אחד משיתופי הפעולה יכול לספק זרם מתמשך של הפניות ולקוחות.

מטבע הדברים, לא חייבים להתחיל בבת אחת לשווק בכל הערוצים. אפשר להתחיל מ- 2-3 אפיקים, ומשם להתקדם לאפיקים נוספים.

שלב ההוכחות: מעניקים ללקוחות סיבה טובה לשלם יותר

אחרי שלמדנו איך אפשר להגיע ללקוחות, השאלה היא איך לשכנע אותם לבחור בכם ולשלם יותר? כאשר הלקוח בוחר כותב תוכן, מטפל, עורך דין או כל איש מקצוע אחר, הוא שואל את עצמו: האם אפשר לסמוך עליו? איך אדע שהוא יעשה עבודה טובה? היכולת לספק תשובה טובה לשאלות האלה, תקבע במידה רבה את מידת ההצלחה. איך מספקים תשובה טובה? באמצעות הוכחת ביצוע:

  • הוכחה מקצועית הכוונה היא לשליחת תיק עבודות, שיאפשר ללקוח הפוטנציאלי להתרשם מיכולות הכתיבה שלכם. איך אפשר לבנות תיק עבודות גם אם עדיין אין לכם לקוחות? מה אסור בעיניי לעשות כששולחים תיק עבודות? לשאלות האלו אני מתייחס בנפרד במאמר שמסביר איך לבנות מאפס תיק עבודות.
  • הוכחה חברתית לתיק העבודות אני נוהג לצרף המלצות של לקוחות. חשוב לדעת: לא כל המלצה משרתת את המטרה! כשלקוח כותב כמה נחמדים ושירותים ואדיבים הייתם זה נחמד, אך לא מספיק. על ההמלצה להיות תוצאתית – כלומר להראות כיצד התוכן שכתבתם סייע לבעל העסק להשיג את המטרה. למשל:

הנה מספר המלצות לדוגמא של בוגרי תכנית ההכשרה לכותבי תוכן:

הפעולות שלמדנו יאפשרו לכם לעלות מחירים, בתנאי אחד.

מידת ההצלחה של הפעולות שפירטתי תלויה באיכות תוצרי הכתיבה שלכם, ובהנחה שהם מובילים לתוצאה הרצויה: בין אם הם מסייעים לבעל העסק להגדיל את החשיפה, לקבל יותר לידים ולהגדיל את כמות העסקאות. בהנחה שזה המצב, סביר מאוד להניח שהביקוש לשירותי הכתיבה שלכם יגדל.

אך מה קורה כשזה לא המצב, והתוכן מתקשה לעשות את העבודה? גם לזה יש פתרון – בדמות הכרת החוקיות של עולם הכתיבה השיווקית, ולמידת הכלים שיאפשרו לכם להשתמש במילים כדי להניע יותר לקוחות לפעולה. בתחילת הדרך החלטתי ללמוד את הכלים האלה, ובמשך שנים ארוכות למדתי בשטח איזה כלים עובדים ואילו פחות. אפשר להתמקצע בדרך הזו – ואפשר גם לקצר את הדרך.

זו הסיבה שבניתי את לכתוב ולהרוויח טוב: תכנית הכשרה ממוקדת ומעשית שמלמדת את רזי הכתיבה השיווקית תוך 4 מפגשים. במקום להתמקד בתיאוריות שנראות יפה על הנייר, אנחנו מתמקדים בכלים שעובדים בשטח, מתרגלים אותם בכיתה ומנתחים דוגמאות אמיתיות מהארץ ומהעולם. הכותבים המצטיינים מצטרפים לרשת הכותבים שלי, ומתחילים לקבל הפניות בסיום הקורס.

לפרטים נוספים על תכנית ההכשרה לכותבים >>

לסיום, כמה מילים בנימה אישית.

יוצא לי לא מעט להיכנס לקבוצות של אנשי תוכן, ולקרוא פוסטים המכילים הצעות עבודה בתמחור נמוך. בחלק מהמקרים ההצעות האלו מובילות לתגובות של תסכול וכעס מצד חלק מהכותבים. העצה שלי אליכם: אל תבזבזו אנרגיות על הצעות העבודה האלה או על תגובות זועמות. תמיד יהיו אנשים שיהיו מוכנים לקחת עבודות בתמחור נמוך – ותמיד יהיו לקוחות שיהיו מוכנים לשלם כמו שמגיע לכם. מקווה שהכלים ששיתפתי יסייעו לכם להגיע אליהם 🙂

בהצלחה!

לפרטים נוספים על הקורס "לכתוב ולהרוויח טוב":
תכנית ההכשרה שתאפשר לכם להרוויח מהאהבה לכתיבה – והכל תוך 4 מפגשים.
במהלך הקורס נכיר כלים שעובדים בשטח, נתרגל אותם בכיתה, ונתחיל לבנות תיק עבודות – שיפתח לכם דלתות.

תגובות

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן