צעד רביעי: שליפת ההצעה -
איך כותבים דף נחיתה שמניע לפעולה?

"כותבים ומרוויחים":
מדריך מעשי ליצירת הכנסה מעולם הכתיבה.

מה אתם יודעים. מפה לשם, הגענו לשלב הרביעי והאחרון במדריך.
זה גם השלב שבו נלמד איך לתרגם את כל המאמץ שהשקענו כדי להפוך את הגולשים לקונים. האמצעי המרכזי שיאפשר לנו לעשות את זה הוא דף הנחיתה.

מהו בעצם דף נחיתה? דף שמשווק מוצר או שירות, עליו "נוחת" הלקוח הפוטנציאלי. דף הנחיתה מכיל מסרים שיווקיים שמטרתם לייצר כמה שיותר פניות. דף הנחיתה יכול להופיע בתוך האתר או מחוצה לו.

מטרת דף הנחיתה היא להניע כמה שיותר גולשים לביצוע הפעולה הרצויה. את האפקטיביות של דף הנחיתה מודדים באמצעות יחס המרה – אחוז הגולשים שביצעו את הפעולה הרצויה בדף, מתוך כלל הגולשים שביקרו בו. למשל: אם 10 מתוך 100 הגולשים שביקרו בדף הנחיתה של יועץ עסקי השאירו פרטים, יחס ההמרה = 10%.

ככל שהכתיבה תהיה טובה יותר, כך יחס ההמרה יהיה גבוה יותר, הלקוח שלכם יקבל יותר לידים וכולם יהיו מרוצים 🙂

הבעיה היא שרצונות לחוד ומציאות לחוד: זוכרים את העבריינות המילולית עליה דיברנו בתחילת המדריך? דפי נחיתה רבים חורגים מהחוקיות הברורה של כתיבת דף הנחיתה, וכתוצאה מכך לא משיגים את המטרה. בואו נכיר את 5 אבני הדרך בבניית דף נחיתה שעושה את העבודה:

1. ניסוח הכותרת הראשית

כותרת זו מציגה את ההבטחה הראשית של הדף. מתחתיה מגיעה בד"כ כותרת משנה באורך משפט-שניים, שתומכת ומרחיבה את הכתוב בכותרת הראשית. טוב, זה בטח לא יפתיע אתכם שהחלק הזה הוא אחד החשובים ביותר בדף – אם לא ה… כותרת מושכת ומושחזת יכולה לעשות את ההבדל בין נטישת הדף לבין הצעה שהגולש לא ירצה לסרב לה.

איך מנסחים הצעה שאי אפשר לסרב לה?

על מנת לרתק את הקורא לדף הנחיתה שכתבתם, ספרו לו מה הוא הולך להרוויח מההצעה שלכם, שהוא לא הולך לקבל באף מקום אחר.
בשיווק קוראים לזה Unique Selling Point או בקיצור: USP. נקודת הייחוד משתנות מעסק לעסק, ויכולות לקבל ביטוי בכישורים המקצועיים של בעל העסק, בערכים וחוזקות מובילים או בשלבים ספציפיים בתהליך העבודה שמעניקים ללקוחות ערך מוסף.

איך מנסחים את ההצעה הייחודית בכותרת הראשית?

העקרונות הבאים נכונים לכל התכנים המוצגים בדף הנחיתה שלכם, אך הם חשובים שבעתיים כאשר מדובר בכותרת הראשית אליה מתנקזת רוב תשומת הלב:

  • דברו בתועלות – הפכו את הנתונים היבשים לתועלות = כלומר מה יצא ללקוח מההצעה שלכם. ניקח לדוגמא את ההצעה המפורסמת של דומינוס פיצה: "קבל פיצה חמה וטרייה תוך 30 דקות או פחות ישירות אל ביתך – או שהיא בחינם".

    שימו לב לניסוח הכותרת. היא לא מדברת על "מערך המשלוח המהיר של דומינוס", זה הנתון היבש. תוך 30 דקות הפיצה אצלך – זו התועלת. החזר כספי – זו האחריות.

  • הפכו סיסמאות ריקות ליתרון ממשי – סיסמאות כלליות כמו "שירות מנצח" או "מוצר איכותי" לא תופסות, בטח שלא בכותרת הראשית. פירטו את הסיסמאות להבטחה ממשית – למשל "שירות טוב" = המיקסר היחיד שמגיע עם 7 שנות אחריות, ומאפשר לך לאפות… ולאפות.. ולאפות…

  • ניסוח בגובה העיניים – משחקי מילים זה נחמד, בתנאי שהם לא פוגעים במסר. ניסוח הכותרת צריך להיות ברור ומובן כשמש, כדי שההצעה שלכם לא תתפספס.

  • שימוש בכותרת משנה – שמרחיב במשפט או שניים את ההבטחה שמופיעה בכותרת הראשית. הנה דוגמא לשילוב בין כותרת ראשית לכותרת משנה תועלתית, בסדנת הכתיבה מ- א' ועד כתב:

2. תמונת הגיבור

אחרי שניסחנו מסר מילולי רב עוצמה בכותרת, נתמוך בו גם באמצעים חזותיים באמצעות תמונת הגיבור: תמונה או סרטון שמחזקים את המסר הראשי. מדוע חשוב להשתמש במסר חזותי? כי בין ים הגירויים השיווקיים אליהם חשוף הגולש, מחקרים מלמדים ששילוב מסרים חזותיים ומילוליים מושך הרבה יותר תשומת לב.

המסר החזותי יכול לעשות לנו חשק (למשל תמונה של פיצה מגרה), להמחיש איך להשתמש במוצר באמצעות סרטון, להראות לנו איך יראה בית חלומותינו בדף נחיתה של בנק למשכנתאות ועוד.

3. קריאה לפעולה

אחרי שהסברנו בצורה מושכת וברורה בדיוק מה יצא לגולש מההצעה שלנו בשני החלקים הראשונים, בחלק השלישי של הדף נבליט את הפעולה שאנחנו רוצים שהוא יבצע. האם תרצו שהוא ישאיר את פרטיו? יבצע רכישה? יירשם לשירות?

הקריאה לפעולה יכולה להגיע בצורה של טופס השארת פרטים, או בצורה של כפתור שמפנה למשל לרכישה / להורדה. הנה דוגמא מתוך האתר של WIX:

איך מנסחים תוכן מניע לפעולה?

בהרבה מאוד דפי נחיתה משתמשים באותו כפתור "שלח" בנאלי, שמפספס את המטרה (ואת ההנעה). הבלטת התועלת בכפתור הקריאה לפעולה מניעה יותר גולשים לביצוע הפעולה הרצויה. כך למשל חברת trulia, מניעה לפעולה מוכרי דירות: "לקבלת ההערכה האישית שלי":

חשוב, חשוב, חשוב: שלושת האלמנטים הבאים צריכים להופיע במה שנקרא
above the fold – כלומר לפני שמתחילה הגלילה של הדף, כדי שהגולש ידע בדיוק מה אנחנו רוצים ממנו מהשנייה הראשונה.

  1. כותרת ראשית + כותרת משנה המציגים את ההבטחה הייחודית
  2. תמונת הגיבור הממחישה את המסר המרכזי
  3. כפתור קריאה לפעולה / טופס לידים שמושכים את העין

4. הצגת הפתרון

אחרי שהצגנו את הפתרון וייחודיותו בצורה תמציתית, זה המקום להציג את כל המידע החשוב אודותיו. רגע לפני שנעשה את זה בואו ננפץ מיתוס: דפי נחיתה אינם חייבים להיות קצרים. למעשה, מחקרים מלמדים שדפים ארוכים יותר שמציגים את כל המידע הרלוונטי – מעלים את יחס ההמרה. את המידע החשוב הזה ניתן לחלק ל- 3 חלקים:

  1. מהם הצרכים / הכאבים המרכזיים שיניעו את הקהל להשתמש בפתרון המוצע?
    יועצת תזונה יכולה לדבר על הסיבה לכך שכל הדיאטות שעשינו עד היום נכשלו, ואיך זה משפיע עלינו (תסכול, עלייה במשקל, בגדים שלא עולים, בריאות רופפת ועוד).

  2.  פירוט הפתרון (אפשר בנקודות): מה הוא כולל? אם למשל אני מציע תכנית ליווי – כמה מפגשים היא כוללת, מה אקבל בתכנית, עם מה אצא ממנה?

  3. רשימת תועלות זוכרים שדיברנו על הבלטת התועלת בכותרת הראשית?
    הצגת הפתרון היא המקום להרחיב על התועלות שלו = כלומר מה יצא ללקוח ממנו.

אני אוהב לחלק את התועלות לרשימה הכוללת אייקונים, בסגנון הזה:

5. הוכחה חברתית

הגולש שמתלבט האם להשאיר פרטים או לבצע רכישה, שואל את עצמו כמה אנחנו באמת טובים במה שאנחנו עושים? והאם הוא יקבל תמורה להשקעה שלו?

אחת הדרכים הכי יעילות להעניק מענה לשאלה השנייה ולנסוך תחושת ביטחון, היא באמצעות הוכחה חברתית. הכוונה היא ללוגואים של חברות להן העניק העסק שירות, סיפורי הצלחה והמלצות של לקוחות מרוצים.

מדיבורים למעשים

השימוש בעקרונות שלמדנו יאפשר גם לכם להפוך גולשים קרים ללקוחות משלמים, להגדיל את הביקושים לשירותי הכתיבה שלכם ובשורה התחתונה, לעשות את מה שתמיד רציתם: להרוויח כסף ממה שאתם אוהבים 🙂

כדי להפוך את התיאוריה למציאות בשטח, יצרתי את לכתוב ולהרוויח טוב: תכנית ההכשרה לכותבים – התכנית שתאפשר לכם לשלוט בכל אחד מהכלים שהכרנו, באמצעות העמקה, דוגמאות מהשטח, תרגול ובניית תיק עבודות. והכל תוך 4 מפגשים!

איך התכנית תסייע לך לתרגם את הידע להכנסה?

  • להפוך גולשים קרים ללקוחות משלמים – באמצעות כתיבת תוצרי המשפך השיווקי.
  • כלים שעובדים בשטח – כלים שפיתחתי לאורך העשור האחרון, במסגרת כתיבת תוצרים עבור מאות עסקים וארגונים.
  • תבניות מוכנות – שיאפשרו לכם לעשות העתק-הדבק ולכתוב תכנים במינימום מאמץ.
  • תרגולים כיתתיים – במהלכם ניישם את הכלים ונכתוב תוצרים אישיים.
  • לימוד בקבוצה קטנה – שתכלול עד 20 משתתפים, כדי שאוכל לגעת בכל משתתף.
  • הכשרה קצרה וקולעת – שתאפשר לכם לרכוש מקצוע מכניס תוך 4 מפגשים בלבד.
  • אפשרות להצטרף לרשת הכותבים שלי, וליהנות מהפניות כבר בסיום הקורס!
במסגרת התרגולים הכיתתיים נתחיל לבנות תיק עבודות עם מגוון תוצרים, שישמשו בתור כרטיס הביקור שלך ויסייעו למציאת עבודה.
 

זהו, הגענו לסוף המדריך, אבל אני מאמין שמדובר בתחילתה של דרך חדשה וקסומה. דרך שתאפשר לכם לייצר הכנסה מעולם הכתיבה. יש לכם שאלות בנוגע לקורס או בנוגע לעולם הכתיבה? אשמח להכווין ולסייע: 054-6868983.

רוצים לכתוב ולהרוויח טוב

זה בדיוק מה שנלמד לעשות ביחד במסגרת הקורס "לכתוב ולהרוויח טוב":
תכנית ההכשרה שתאפשר לכם להרוויח מהאהבה לכתיבה – והכל תוך 4 מפגשים.
במהלך הקורס נכיר כלים שעובדים בשטח, נתרגל אותם בכיתה, ונתחיל לבנות תיק עבודות – שיפתח לכם דלתות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן